Hoe kun jij morgen professioneel aan de slag met klantprofielen en persona’s? Tijdens de clinic van Beeckestijn Business School op 11 oktober kom je er achter wat klantprofielen en persona’s precies zijn en of je je klant echt goed van dienst bent. Ook ga je aan de slag met het uitwerken van een persona voor je eigen vraagstuk of organisatie, zodat je het direct kunt toepassen op de werkvloer.
Beeckestijn Business School nodigt je graag uit voor de clinic ‘Klantprofielen en persona’s’ door Boudewijn Bugter en Hannah Meijer op vrijdag 11 oktober 2019 van 09.30 – 11.30 uur bij Beeckestijn Business School in Leusden.
Klantgericht werken met profielen en persona’s
Hoe weet je zeker dat je je klanten echt goed van dienst bent? Hoe zorg je ervoor dat je je klanten écht snapt? Hoe breng je hun leefwereld en ervaringen in kaart? En hoe borg je dat inzicht zodat iedereen in je organisatie er baat bij heeft?
Boudewijn Bugter en Hannah Meijer van Customer Revolution laten je zien hoe klantprofielen en persona’s je hierbij kunnen helpen. En leggen uit waarom het onmisbare hulpmiddelen zijn voor de dienstverlening van je hele organisatie, en zeker niet alleen een ‘speeltje’ van marketing of sales. Ze laten zien hoe je ze ontwerpt, toetst en implementeert. Ze helpen je bovendien in de clinic om ze voor je eigen vraagstuk in te zetten, zodat je er de volgende dag gelijk mee aan de slag kunt.
Wat kun je verwachten ?
Tijdens de clinic komt aan bod:
- Wat zijn klantprofielen en persona’s?
- Waar voegen ze het meeste waarde toe?
- Hoe onderbouw je profielen en persona’s met goed onderzoek?
- Hoe ontwerp je profielen en persona’s en hoe houd je ze actueel?
- Hoe implementeer je ze en borg je de constante toegevoegde waarde van profielen en persona’s?
- Hoe kun jij er morgen mee aan de slag? (Je werkt in de clinic een beknopte persona uit voor je eigen vraagstuk of organisatie!)
De clinic is interessant voor:
- Adviseurs (digitale) dienstverlening, marketing- en communicatieprofessionals en/of KCC-managers, die meer inzicht willen in hun klanten en dienstverlening of (marketing)communicatie willen verbeteren
- Managers of directeuren, die aan de slag willen met het klantgerichter maken van hun organisatie
Over de sprekers
Boudewijn Bugter is oprichter en senior adviseur bij onderzoeks- en adviesbureau Customer Revolution. Hij helpt opdrachtgevers om hun klanten beter te begrijpen en vertaalt dat inzicht in verbeteringen aan hun klantprocessen, klantcommunicatie en digitalisering van dienstverlening. De afgelopen 20 jaar zag hij talloze publieke en commerciële organisaties vanbinnen. Samen met collega Natanja de Bruin schreef hij het boek Werken met profielen en persona’s. Het goede van hokjesdenken (Shortlist Marketing Literatuurprijs 2018, en Longlist Managementboek van het Jaar 2019).
Hannah Meijer is service designer en adviseur bij Customer Revolution. Als design thinker weet ze als geen ander dat je een vraagstuk altijd van verschillende kanten kunt benaderen. En dat de meest voor de hand liggende oplossing vaak niet de beste is. Ze helpt opdrachtgevers hun vraagstukken nu eens niet vanuit hun systeemwereld, maar vanuit de leefwereld van hun klanten te bekijken. Zo ontstaan nieuwe invalshoeken en betere ideeën. Die vertaalt ze met behulp van visualisaties in makkelijk te begrijpen oplossingen. Voor haar komst naar Customer Revolution werkte Hannah bij verschillende toonaangevende ontwerpbureaus.
Aanmelden
Kom op vrijdag 11 oktober 2019 naar deze gratis clinic bij Beeckestijn Business School. De clinic wordt gehouden van 09.30 – 11.30 uur bij Beeckestijn Business School, Leusderend 30, 3832 RC te Leusden. Meld je hier aan >>