“Vol enthousiasme en trots presenteren we het nieuwe gezicht van Webhelp aan Nederland en de rest van de wereld. Vele gesprekken met klanten en medewerkers uit alle onderdelen van onze organisatie in 36 landen hebben geleid tot deze krachtige en duurzame merkpositionering die duidelijk weergeeft wie wij zijn: een people-first company die zich telkens weer opnieuw wil uitvinden” aldus Ronald van Schijndel, CEO Webhelp Nederland.
Webhelp is Europees leider op het gebied van customer experience en bedrijfsoplossingen en onthulde op maandag 30 september 2019 haar nieuwe merkpositionering inclusief een compleet nieuwe visuele identiteit. Dit vernieuwde merk van de groep verenigt de sterke punten van de organisatie in 36 landen en speelt een sleutelrol in ambities om uit te groeien tot wereldwijde leider.
De nieuwe visie van de groep, “making business more human”, is enerzijds gebaseerd op de bestaande bedrijfscultuur van Webhelp en anderzijds op de rol die organisaties spelen in de maatschappij en de emotionele banden tussen consumenten en merken. Ongeacht het type dienstverlening en producten, er zijn altijd mensen bij betrokken en zij vormen de belangrijkste focus van het Webhelp merk.
“Bij Webhelp geloven we erin dat als je je concentreert op de persoon die je voor je hebt, alles plotseling tot leven komt”, legt Olivier Duha, medeoprichter van Webhelp, uit. “Dit geldt voor elke connectie die wordt opgebouwd tussen een merk en consument, tussen werkgever en medewerker en tussen klant en leverancier. Empathie en verbeelding helpen om complexe zaken makkelijker te maken.”
De nieuwe merkidentiteit, die in samenwerking met de merkexperts van FutureBrand van binnen naar buiten is gecreëerd, toont een warm, gastvrij en levendig geheel en weerspiegelt de “people first” cultuur en de “game changer” mentaliteit van de groep. Webhelp levert diensten aan duizenden klanten over de hele wereld met een breed scala aan Customer Experience en Business Solutions en stelt klanten centraal in al haar activiteiten, waardoor een hecht en duurzaam partnerschap ontstaat.
Frédéric Jousset, medeoprichter van de groep, voegt hieraan toe: “In de loop der jaren hebben we niet alleen voortdurend geïnvesteerd in het mogelijk maken van de behoeften van onze klanten op technologisch gebied, maar juist ook in onze mensen. Wij zijn van mening dat technologie een sleutelrol speelt maar dat het de mensen zijn die de tools gebruiken om customer experience naar een hoger niveau te tillen”.