Beeckestijn nodigt je graag uit voor de gratis clinic ‘Klanten Winnen met Account Based Marketing’ door Reinier Willems op vrijdagmiddag 29 september 2017 van 13.00- 15.00 uur in Leusden.
Veel bedrijven zijn voor een groot deel van hun resultaten afhankelijk van een beperkte groep grote klanten. Of je deze klanten nu ‘strategic customers’, ‘key accounts’ of ‘corporate accounts’ noemt, wat ze met elkaar gemeen hebben is dat ze een hoge bijdrage leveren aan de omzet en winstgevendheid, waardevolle referentieklanten zijn en innovatie stimuleren.
Maar het zijn ook klanten met:
- Een complexe groep beslissers en beïnvloeders (vaak in wisselende samenstelling);
- Senior beslissers die niet meer met generieke (geautomatiseerde) marketing te bereiken zijn;
- Inkopers die het lastig vinden de voor hen relevante waarde te zien in steeds complexere diensten en producten, in een markt met steeds meer aanbieders.
In deze marktomgeving wint de partij met de meest relevante waarde-propositie en -communicatie. Het verhogen van relevantie voor strategische klanten is waar Account Based Marketing om draait.
Belangrijke elementen account based marketing
In deze clinic verkennen we de 3 belangrijkste elementen voor een succesvol Account Based Marketing programma:
- Customer Insight – wat moet ik weten van de klantorganisatie, de afdelingen en stakeholders; en hoe kom ik aan deze informatie?;
- Customer Value – hoe vertaal ik dit inzicht op een praktische manier naar de meest relevante waarde propositie?;
- Customer Engagement – hoe kan ik de verschillende stakeholders binnen de klantorganisatie bereiken, en hoe zorg ik ervoor dat ze mijn propositie op de juiste manier waarderen?
Waar loop je mee weg?
Tijdens de clinic wordt aandacht besteed aan:
- De effectieve samenwerking met sales en accountmanagement binnen het Account Based Marketing programma;
- Organiseren voor ABM: account selectie, rollen, verantwoordelijkheden en KPI’s;
- Digitale tools om Account Based Marketing processen te ondersteunen.
Voor wie is de clinic?
De clinic Account Based Marketing is bedoeld voor:
- Marketing Managers
- Sales Managers
- (Key) Account Managers
- Commecieel Managers
verantwoordelijk voor het winnen en behouden van grote complexe klanten.
Door wie wordt de clinic gegeven?
Reinier Willems heeft een brede achtergrond in B2B Marketing en management opgedaan bij onder andere KPN, Razorfish, Inmarsat en LeasePlan waar hij als Global Marketing Director lid was van het internationaal management team. De afgelopen jaren heeft Reinier zich binnen deze organisaties gespecialiseerd in het winnen, en op winstgevende manier behouden, van grote strategische klanten. Naast zijn werk is Reinier actief als gastdocent B2B Marketing aan de Rotterdam School of Management en bestuurslid van de NIMA B2B Marketing Community.
Aanmelden
Kom op vrijdag 29 september 2017 naar deze nieuwe clinic bij Beeckestijn Business School. De clinic wordt gehouden van 13.00 – 15.00u bij Beeckestijn Business School, Leusderend 30, 3832 RC te Leusden. Inloop is mogelijk vanaf 12.40 uur. Deelname is gratis. Meld je aan.
Beeckestijn Business School geeft regelmatig clinics over diverse onderwerpen en publiceert regelmatig nieuwe kennisdocumenten in de vorm van whitepapers. Deze clinics en whitepapers zijn voor iedereen gratis bij te wonen of te downloaden via de site van Beeckestijn Business School. Beeckestijn Business School doet dit in het verlengde van haar opleidingen… #kennisdelen gaat verder dan alleen de opleidingen en de bijhorende colleges.