Meld je gratis aan.
Het medialandschap is veranderd in een dynamische markt. Iedere organisatie is door de opkomst van social media in feite een broadcaster geworden. Maar hoe blijf je nu in de huidige aandachtseconomie als bedrijf zichtbaar? En hoe blijf je onder de radar van je doelgroep door frequenter en vooral relevanter nieuws te maken?
Niet met reclame, maar met ‘brand journalism’: interactieve nieuws-, achtergrond- en opiniestukken en blogs die specifiek worden afgestemd op de interesses van een gericht publiek.
Relevant communiceren vereist ook een journalistieke blik, en toepassing van journalistieke criteria op pers- en overige berichten. Het ‘framen’ van corporate communicatie op een journalistieke manier zorgt juist voor de gewenste kwaliteit en impact van nieuwsvoorziening.
Om nieuws beter te verspreiden richten organisaties steeds vaker een Social Newsrooms in als onderdeel van een earned media contentstrategie en persstrategie. De Social Newsroom vormt juist in het huidige dynamische mediatijdperk als een innovatief publicatieplatform. Op die manier kan content op een overzichtelijke, gebruiksvriendelijke wijze te georganiseerd worden. Een logische aanvulling op de reeds bestaande corporate website en social media kanalen.
Wat zijn de mogelijkheden en hoe organiseer je het?
Tijdens deze clinic worden de mogelijkheden laten zien van een Social Newsroom. Ook laat hij zien hoe je hiervoor brandjournalism benut.
Daarnaast wordt laten zien hoe je als bedrijf journalistieke criteria kunt benutten voor het optimaliseren van je earned media strategie en het optimaliseren van persberichten. Er zal aan de hand van diverse cases inzicht gegeven worden hoe je je eigen content kan aanscherpen zodat het beter aansluit op de wensen van de doelgroep.
Voor wie is de clinic?
Deze clinic is speciaal ontwikkeld voor communicatieprofessionals die nieuwe inzichten willen verkrijgen voor rondom de rol van hun bedrijf als nieuwsorganisatie. Een nieuwe kijk op het publiceren van interessante en nieuwswaardige verhalen en het optimaliseren van persberichten. Voor communicatieprofessionals die willen bijdragen aan het versterken van de reputatie van een merk of organisatie.