De lessen van 10 jaar Klantvriendelijkste Bedrijf
Dit whitepaper van Beeckestijn Business School gaat over klantgerichtheid en het ontwikkelen van de ideale klantbalans. Die balans is het evenwicht tussen waarde voor de klant en waarde van de klant. De balans tussen waarom jouw klant voor jou kiest en wat daar tegenover staat. Download het whitepaper
De kracht van klantvriendelijkheid
Het is het eerste deel van een drieluik en gaat over de kracht van klantvriendelijkheid. Samen met het onderzoeksbureau SAMR organiseert Beeckestijn Business School al tien jaar de verkiezing voor het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Deze verkiezing is ooit gestart als oriënterend onderzoek voor één van de best verkochte marketingboeken ooit in het Nederlandstalige taalgebied uitgegeven: Kloteklanten van auteur Egbert Jan van Bel. Het boek stal de harten van vele managers en ondernemers. Het boek gaf richting en ondersteunde hen om aan de klant een groot belang toe te kennen.
Tips & adviezen
Nu, na 10 jaar onderzoek, kunnen we gerust de balans opmaken wat de ROI van klantvriendelijkheid is. De vraag is natuurlijk, wat is het effect van klantvriendelijkheid? Voor mijn klanten, voor mijn collega’s? Daarom hebben we in dit eerste deel alle verkiezingen ‘Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland’ op een rijtje gezet en daaruit belangrijkste adviezen en tips getrokken voor jou.
De impact van klantvriendelijk zijn, is enorm groot. Let op, het managen van klantgerichtheid en klantvriendelijk het is een vak. Hoewel ‘aardig zijn niets kost’, zegt Bas Hoogland (oud-winnaar met Landal) is het een professionele strategie. Een talent. Alleen daarom al interessant te lezen hoe de top van klantvriendelijk Nederland plezier beleeft aan deze ultieme vorm van marketing.