Als Customer Engagement medewerker hoor je veel verschillende klantverhalen, maar soms zijn er verhalen bij die je echt raken.
“Mijn meest bijzondere klantcontactervaring was met een echtpaar. Zij namen contact met ons op omdat ze problemen hadden met DGTV, het internettelevisie-product van Deutsche Glasfaser. De man was op leeftijd en kon minder goed overweg met de hedendaagse technologie. Teleurgesteld vertelde de man mij dat hij de dienst weer op wilde zeggen, omdat het na diverse opstartpogingen nog steeds niet werkte. Ik overtuigde hem om nog één keer samen te proberen het probleem op te lossen.”
“Ter geruststelling heb ik de man gevraagd om vertrouwen in mij te hebben en mijn instructies aandachtig te volgen. Ik gaf aan dat wij rustig de tijd hiervoor nemen. Terwijl we de installatiestappen doorliepen, gaf hij aan dat hij hetzelfde had geprobeerd met mijn collega’s. Na verdere uitleg lukte het ineens. Internet-TV, eindelijk! De man was intens blij. Voor ik het gesprek mocht beëindigen vroeg mij de klant of ik heel even met zijn vrouw wilde spreken. “Ja natuurlijk,” zei ik.”
Lees hier zijn volledige verhaal.