VANAD Engage en Alphacomm slaan de handen ineen om de klantcontactstrategie van netbeheerders te optimaliseren. Zij hebben een aanpak ontwikkeld die netbeheerders helpt bij een efficiënter serviceproces. Het resultaat is een hogere klanttevredenheid en effectievere monteursbezoeken, bij bijvoorbeeld de uitrol van slimme meters.
Netbeheerders vervullen een belangrijke rol in nutsvoorzieningen, maar hebben nauwelijks direct klantcontact. Bij de vervanging van verbruiksmeters verloopt het klantcontact primair via de post. Hierdoor ontbreekt het directe contact tussen netbeheerders en haar klanten.
“Dat monteurs voor een dichte deur staan of dat klanten voor niets thuis blijven, is een onwenselijke situatie. Het ontbreken van directe en heldere communicatie is veelal de oorzaak. Gevolg: ontevreden klanten, inefficiëntie en daardoor onnodige kosten,” zegt Joost Plugge van VANAD Engage.
VANAD Engage, specialist in multichannel klantcontact, en Alphacomm, aanbieder van een geautomatiseerd outbound communicatieplatform, bieden samen een oplossing voor netbeheerders om snel in contact te treden met hun klanten. Met als resultaat: effectievere monteursbezoeken, een optimaal serviceproces en bovenal meer tevreden klanten!
“Netbeheerders beschikken vaak niet over de juiste klantdata”, vertelt Michael Martens van Alphacomm. “Wij bieden een unieke totaaloplossing die netbeheerders ontzorgt in het klantcontact. Door realtime klantdata te verrijken, kunnen we direct contact opnemen met klanten via een gesproken bericht of een SMS bericht. Ook kan de klant zelf contact opnemen met een medewerker of een service-afspraak online inplannen.”
VANAD Engage en Alphacomm spreken over een revolutie van klantcontact in het netbeheerlandschap: “De integratie van communicatiekanalen zorgt ervoor dat zowel klanten, monteurs als de customer service medewerkers over de meest actuele informatie beschikken,” stelt Joost Plugge, “Het mogelijk maken van direct omnichannel klantcontact tussen netbeheerders en klanten draagt bij aan een hogere klanttevredenheid en optimaal bedrijfsproces.”
Voor meer informatie over het uitbesteden van uw klantcontact of over dit specifieke project kunt u contact opnemen met Mandy Bouman, mandy.bouman@vanadgroup.com of telefoonnummer: 06-22 20 24 24.