In de dynamische wereld van marketing en communicatie blijft social media een essentieel instrument. Het biedt een directe lijn naar een breed publiek, geeft een menselijk gezicht aan merken en organisaties, en opent de deur naar sociale handel.
Maar de spelregels veranderen snel. Algoritmes, strikte wetgeving en nieuwe spelers zoals TikTok en Instagram Threads transformeren de manier waarop we sociale media benutten voor marketing. Het draait nu allemaal om snelheid, duidelijkheid, en personalisatie, met de juiste inhoud op het juiste platform. En als je het goed doet, worden zoekmachines je bondgenoten dankzij sociale SEO. Tijdens de clinic van Beeckestijn Business School leer je hier alles over!
Deze transformaties zullen in 2024 doorgaan
- Sociale media zijn nu meer dan ooit S.O.C.I.A.L.! Voor de nieuwe generatie gebruikers is echtheid van cruciaal belang.
- De rol van social commerce en influencers zal veranderen in de klantreis, gericht op denken, interactie met het publiek, betrokkenheid en omzet.
- Kunstmatige intelligentie (AI) speelt een steeds grotere rol in sociale media marketing, niet alleen voor het maken van content en gerichte advertenties, maar ook voor het meten van campagnegroei.
- Nieuwe vormen van sociale media, zoals YouTube Shorts en snelle podcasts, doen hun intrede.
- Blijf flexibel in deze dynamische wereld van sociale media en pas je aan nieuwe trends en ontwikkelingen aan.
Mis Patrick’s interactieve clinic niet, waar hij drie gesigneerde Handboeken Social Media Marketing uitdeelt!
Over de spreker
Patrick Petersen is ruim 30 jaar internetondernemer, spreker en consultant. Naast zijn docentschap voor Beeckestijn Business School is hij bestseller auteur van onder andere het standaardwerk ‘Handboek Social Media Marketing’.
Praktische informatie
- De clinic van Beeckestijn Business School vindt plaats op vrijdag 1 maart en duurt van 14:00 tot 15:30 uur
- De clinic is online te volgen. Voorafgaand ontvang je een e-mail met inloggegevens