In de commerciële wereld is het belang van klantbeleving duidelijk, maar voor non-profit organisaties lijkt dit minder relevant. Vaak hebben klanten (burgers) geen keuze in dienstverlening, waardoor de vraag rijst waarom hierin geïnvesteerd zou moeten worden. Toch is het juist in deze sector van belang dat de dienstverlening transparant en gemakkelijk verloopt en kan een goede klantbeleving zorgen voor tevreden klanten en werknemers, vooral in een krappe arbeidsmarkt.
Gelukkig zijn er veel non-profit organisaties die aandacht besteden aan klantbeleving, zoals hogescholen en MBO-instellingen, woningcorporaties, sociaal werkbedrijven, gemeentes en uitvoeringsinstanties. Tijdens de gratis clinic van Beeckestijn Business School zal Kees Kerkvliet inspirerende voorbeelden bespreken.
Deze onderwerpen komen aan bod tijdens de clinic:
- Interactieve discussie over de nut en noodzaak van klantbeleving in de non-profit sector
- Bespreking van onderwerpen zoals Klantvisie, Klantreizen, Internal Branding (Merkwaardig gedrag) en CX-principles binnen non-profit
- Presentatie van praktijkcases van een Sociaal Werkbedrijf, Woningcorporatie en Hoge School
- Bespreking van cases met Guido Bindels, Business Unit Manager Werk & Leren van Werkse!.
Over de spreker
Kees Kerkvliet is eigenaar Directeur van TOTE-M, hét Klantbelevingsbureau in de Benelux. Als grondlegger van Klantbeleving en Klantreizen heeft Kees met TOTE-M meer dan 300 klantreizen en klantbelevingsprojecten begeleid in bij zowel profit als non-profit organisaties. Kees inspireert en begeleid als kerndocent bij Beeckestijn al meer dan 10 jaar studenten in diverse leergangen op gebied van klant- en medewerkersbeleving.
Gratis aanmelden
- Je kunt je gratis aanmelden voor deze clinic van Beeckestijn Business School
- De clinic wordt gehouden op 26 april van 09:30 tot 11:30 uur
- De clinic zal te volgen zijn op onze hoofdlocatie in Leusden
- Voorafgaand aan de clinic ontvang je een mail met meer informatie