Nieuwegein – Avaya, leider in oplossingen om communicatie en samenwerking te verbeteren en te vereenvoudigen, is een strategisch partnerschap met aangegaan Microsoft Corp. door het toonaangevende Avaya OneCloud™-portfolio aan te sluiten op Microsoft Azure. Dit biedt bedrijven meer mogelijkheden om hun productiviteit en klantenbetrokkenheid te verhogen met betrouwbaarheid, flexibiliteit en schaalbaarheid. Voortbouwend op het succes van Avaya OneCloud™ Contact Center as a Service (CCaaS) geleverd op Azure, breidt Avaya nu de samenwerking uit met de Avaya OneCloud-portfolio op Azure. Speciaal voor klanten die op zoek zijn naar flexibiliteit in een hybride, publieke of privé cloudomgeving.
“Ons strategisch partnerschap met Microsoft is een belangrijke mijlpaal in onze voortdurende transformatie naar een cloudbedrijfsmodel”, zegt David Austin, Senior Vice President, Strategy en Alliances bij Avaya. “Het feit dat Microsoft wereldwijd actief is, betekent dat onze gezamenlijke klanten Avaya OneCloud-oplossingen snel, flexibel en op een kostenefficiënte wijze kunnen implementeren in een cloudomgeving naar keuze. Dit is een geweldige kans voor klanten om hun overstap naar de cloud te versnellen, en voor Avaya om ons go-to-market bereik uit te breiden. Dit via de co-selling inspanningen die we hebben geïdentificeerd met onze vertrouwde partner.”
“Veel van onze grootste klanten hebben hun voorkeur gevestigd op Avaya-communicatieoplossingen. Het aanbieden van Avaya OneCloud op Microsoft Azure biedt hen een extra mogelijkheid om te profiteren van hun investeringen en tegelijkertijd hun overstap naar de cloud te versnellen,” zegt Casey McGee, Vice President, Global ISV Partner Sales bij Microsoft. “We werken er samen aan om klanten over de hele wereld te helpen hun bedrijf te transformeren, digitalisering te stimuleren en sneller initiatieven voor de migratie van werklasten te implementeren. Dit is een belangrijke kans, vooral voor Microsoft-klanten nu ze meer workloads naar Azure verplaatsen.”
Avaya OneCloud is een ervaringsplatform dat organisaties in staat stelt om unieke, eigentijdse en persoonlijke ervaringen samen te stellen die voldoen aan de steeds veranderende behoeften van hun klanten en medewerkers. Met dit platform kunnen organisaties sneller nieuwe ervaringen en mogelijkheden introduceren bij hun bestaande oplossingen. Zo kunnen ze de productiviteit van hun medewerkers verhogen door op nieuwe manieren te werken, en hun klanten verrassen en enthousiasmeren bij elke interactie.
Avaya heeft de co-sell ready status bereikt, wat betekent dat Avaya direct met Microsoft verkoopteams en partners zal samenwerken aan gezamenlijke verkoop- en enablementmogelijkheden. Deze strategische samenwerking maakt het voor klanten nog makkelijker om te profiteren van hun investeringen in Microsoft-technologieën om communicatie- en contact center-workloads versneld naar Azure te verplaatsen.
“Door Avaya OneCloud toe te voegen aan de Microsoft Azure Marketplace krijgen klanten de mogelijkheid om communicatie- en samenwerkingservaringen te creëren met behulp van de publieke, privé of hybride cloudleveringsbenaderingen. Op die manier wordt het breedste scala aan opties geboden die passen bij de behoeften van een organisatie”, aldus R “Ray” Wang, CEO van Constellation Research, Inc. “Door samen te werken met Microsoft op het gebied van enablement en go-to-market, krijgt Avaya een groter klantenbereik en een belangrijk nieuw kanaal om zijn unieke propositie van flexibiliteit en ervaring uit te dragen. Verder profiteren organisaties van de expertise van deze twee toonaangevende spelers om hun eigen innovatie te bevorderen.
Naast de betrouwbaarheid en bereik van Microsoft Azure, krijgen Avaya CCaaS-klanten toegang tot de kracht van Nuance’s Contact Center AI-technologie, geïntegreerd met OneCloud. “De gezamenlijke mogelijkheden van Microsoft en Nuance geven Avaya-klanten flexibiliteit om intelligente, gepersonaliseerde en impactvolle consumenteninteracties te creëren. Tegelijkertijd worden langetermijninvesteringen beschermd en krijgen ze controle over hun gegevens”, aldus Tony Lorentzen, Senior Vice President van Intelligent Engagement Solutions bij Nuance, een Microsoft-bedrijf.
Dit nieuws volgt op Avaya’s langdurige relatie met Microsoft. Samen zorgen Avaya, Microsoft en Nuance voor een naadloze integratie, die niet alleen de contactcentertoepassing omvat, maar ook de onderliggende communicatieplatformen. Avaya OneCloud CCaaS gebruikers hebben meer klantinzicht via CRM-gegevens die worden onderhouden binnen Dynamics 365, en profiteren van de krachtige AI-mogelijkheden van Microsoft via Azure Cognitive Services. Later dit jaar verwacht Avaya de OneCloud CCaaS-mogelijkheden verder uit te breiden met een Microsoft Teams-integratie, waardoor klanten de expertise en kennis van hun hele organisatie breder kunnen inzetten.
Meer informatie is hier beschikbaar.
Over Avaya
Bedrijven zijn gebouwd op de ervaringen die ze bieden en elke dag worden miljoenen van deze ervaringen gebouwd door Avaya (NYSE: AVYA). Avaya geeft vorm aan het nieuwe werken, met innovaties en partnerships die zorgen voor revolutionaire zakelijke voordelen. Onze cloud-communicatieoplossingen en ons multi-cloud applicatie-ecosysteem zorgen voor gepersonaliseerde, slimme en probleemloze customer en employee experiences. Zo helpen we klanten hun strategische ambities en gewenste resultaten te behalen. Samen zetten wij ons in om uw bedrijf te laten groeien door ”Experiences that Matter’ te leveren. Meer informatie is te vinden op http://www.avaya.com