Het Customer Experience Trendrapport 2022 is onlangs verschenen. Daarin wordt je door Beeckestijn Business School in samenwerking met InSites Consulting meegenomen in 5 fundamentals die belangrijk zijn om jou customer experience een boost te geven. In het online event Customer Experience Trends & Winners 2022 neemt Tom de Ruyck je mee in deze trends. Ook wordt de Customer Experience Professional 2022 bekendgemaakt.
Datum: 7 september
Tijd: 09:30 tot 11:45 uur
Locatie: Live-stream
Kosten: Gratis
VIJF BELANGRIJKE CUSTOMER EXPERIENCE FUNDAMENTALS
In het event wordt je door Tom de Ruyck meegenomen in vijf belangrijke CX trends van 2022:
-
Start en eindig met de mens achter de klant
Ga op zoek naar de mens achter de klant. Dit is je start- en eindpunt. Als organisatie moet je de klant centraal stellen, kijken naar de mens achter de klant en de functionele, emotionele en sociale behoeften begrijpen.
-
Focus op het probleem, niet de oplossing
Alleen door je in te leven in de klant kun je een overtuigende klantervaring leveren. Staar je dus niet blind op op het maken van een oplossing.
-
Wat vandaag geldt, werkt morgen niet meer
Customer experience is een dynamisch gebied. Klanten vergelijken elke ervaring met de beste ervaring die ze ooit hebben gehad, ongeacht de plaats, tijd of categorie. Dit betekent dat niet alleen organisaties binnen dezelfde branche concurreren, maar ook binnen sectoren of zelfs regio’s.
-
Creëer wederzijdse waarde
KPI’s is een onschatbaar instrument geworden voor organisaties. Echter zorgen de KPI’s er vaak voor de de klant uit het oog verloren wordt. Het is daarom cruciaal om wederzijdse waarde te creëren door de focus op KPI’s te verschuiven naar CPI’s (Customer Performance Indicators). Daarbij wordt gemeten hoe een organisatie presteert ten opzichte van de doelstellingen die voor de klant het meest belangrijk zijn.
-
Maak jouw organisatie CX-klaar
Customer experience is vaak de verantwoordelijkheid van meerdere afdelingen. Het is daarom belangrijk dat deze afdelingen beter gaan samenwerken. Het leveren van een succesvolle klantbeleving begint met de juiste tools en cultuur onder de medewerkers.
CUSTOMER EXPERIENCE PROFESSIONAL 2022
Ten slotte wordt tijdens dit event de Customer Experience Professional 2022 bekendgemaakt. Van drie genomineerden wordt een winnaar gekozen door de jury op basis van een actueel, concreet en praktisch CX-plan. De plannen worden beoordeeld op relevantie, volledigheid en creativiteit.
GRATIS AANMELDEN
- De live-stream is gratis te volgen
- Voorafgaand aan het online event ontvang je inloggegevens per e-mail