15 juli 2005, de dag dat door Arnoud Munneke en Arthur Nederlof samen met Ad Nederlof de basis werd gelegd voor het huidige VANAD Engage, onderdeel van de VANAD Group. Er is in 17 jaar enorm veel veranderd. Van 26 mensen in IJsselstein naar een internationale organisatie met ruim 1500 werknemers op de onder andere de VANAD Campus in Capelle aan den IJssel.
In Nederland houden we gewoonlijk de grens van 18 jaar aan eer iemand volwassen is, maar wanneer is een bedrijf volwassen of is het goed om altijd een beetje ‘kind’ te blijven? Is een ‘leeftijd’ nodig of spelen ook andere factoren een rol? Wat nou als een bedrijf in 17 jaar groeit van 25 naar 1500 medewerkers? Als het toonaangevend opereert in de branche, voortdurend nieuwe initiatieven ontplooit, nieuwsgierig is, sinds jaar en dag internationaal aan de weg timmert, een eigen opleidingsinstituut heeft, nauw samenwerkt met de branche en de wetenschap, kritische vragen durft te stellen, maatschappelijke verantwoordelijkheid neemt en het technologische landschap keer op keer flink weet op te schudden? Dat is slechts een kleine greep uit het 17-jarige levensverhaal van Engage. Zelfs de wetgever zal dan niet aarzelen om zonder enig voorbehoud het predicaat volwassen toe te kennen, uiteraard met een jeugdige spirit en karakter 😉.
Marcel Wouters, operationeel manager bij VANAD Engage: “Ik ben gestart in de pionierstijd. Ik heb ooit het Work from Home concept opgestart in 2008. Ik weet nog dat we zaten te juichen dat we twee klantexperts live hadden vanuit hun eigen woonkamer. Kun je je nu niets bij voorstellen, maar wij zaten echt in de pionierstijd van het thuiswerken. Engage is uitgegroeid tot een professionele, grote organisatie. Ondanks de enorme groei heerst er nog steeds het familie gevoel. Dat zit echt in ons DNA. Er heerst een enorme betrokkenheid en de drempels zijn laag. Als ik Arthur of Arnoud tegenkom op de VANAD campus is het nog steeds ouwe jongens krentenbrood.”
In het hart van onze organisatie en dienstverlening staan onze medewerkers. Wij geloven dat tevreden medewerkers zorgen voor tevreden klanten. In onze happy people filosofie draait het om plezier, verbinden, leren en ontwikkelen. En hoe serieuzer en professioneler Engage wordt… fun zal er altijd zijn.”
Bij Engage zitten de juiste mensen op de juiste plaats, oog voor kansen en persoonlijke ontwikkeling. Je vraagt je bijna af: gaat er nooit iets fout? Natuurlijk wel. Als je voorop wilt blijven lopen, zul je regelmatig nieuwe dingen moeten proberen, waarbij talloze obstakels te overwinnen zijn en dat gaat niet vanzelf. Iedereen zet zich maximaal in en het blijft mensenwerk, ondersteund door technologie. Go digital, stay human. Van fouten leer je. Ga niet bij de pakken neer zitten, maar recht je rug en gebruik je opgedane ervaring om de reis voort te zetten.
Lenhard Los, CEO VANAD Engage: Wij zijn een Nederlands familiebedrijf met een ‘can do’ mentaliteit. Sinds 2005 zijn wij met een steeds vernieuwende aanpak gebaseerd op onze happy people filosofie en state-of-the-art technologie, de challenger in de klantcontact branche. Onze missie is om ieder klantcontact gemakkelijk, persoonlijk en waardevol te maken. Dat doen we ‘unlike others’!