Vianen, 17 februari 2022 – Vanuit de gedachte “het digitale zo persoonlijk mogelijk maken”, zijn Frontline Solutions en AssistYou het afgelopen jaar een samenwerking aangegaan. De digitale spraakassistent (voicebot) die AssistYou ontwikkelde is een waardevolle aanvulling op alle diensten die Frontline Solutions al biedt aan haar klanten als totaaloplosser in klantcontacttechnologie.
In de afgelopen twee jaar, waarin digitale dienstverlening een vlucht heeft genomen, is persoonlijke dienstverlening belangrijker dan ooit geworden. Steeds vaker ontstond er een uitdaging bij onze klanten om hier een goede invulling aan te geven. AssistYou ontwikkelde op basis van spraaktechnologie en kunstmatige intelligentie een digitale spraakassistent die de telefonische klantenservice van grote bedrijven ondersteunt.
Vervanging keuzemenu
Door het keuzemenu te vervangen door een digitale spraakassistent, worden klanten ontvangen met de vraag ‘waar mag ik u mee helpen?’. Spraakgestuurd ontvangt de beller automatisch en zonder wachttijden de juiste antwoorden, of wordt doorverbonden met de juiste persoon. Bedrijven als Coolblue en Eneco maken al gebruik van de diensten van AssistYou.
De impact van een voicebot
Bedrijven zoeken steeds vaker naar de combinatie van mens en machine om klanten een persoonlijke dienstverlening te bieden. Met de uitbreiding van de voicebot van AssistYou biedt Frontline Solutions haar klanten uitstekende technologie om hierin te voorzien. De impact van het toevoegen van een digitale spraakassistent aan je dienstverlening biedt:
- Een betere klantervaring met hogere tevredenheid
- Productieve & happy klantexperts
- Diepgaande inzichten
- Kostenbesparing
Samenwerking
Hans Reuver, Algemeen Directeur Frontline Solutions: “Vanuit de gedachte het digitale zo persoonlijk mogelijk maken”, gingen we het afgelopen jaar de samenwerking met AssistYou aan. Hiermee zorgen wij er als totaaloplosser in klantcontacttechnologie nóg beter voor dat klantcontact voor onze klanten werkt. Een mooie aanvulling op ons portfolio wat wij klanten kunnen bieden.”
Pepijn de Rijk, co-founder en Commercieel Directeur AssistYou: “De digitale spraakassistent van AssistYou maakt digitaal klantcontact persoonlijk en effectief. Daarnaast ondersteunt onze technologie eveneens de klantcontactmedewerkers en zet ze in hun kracht. Het repetitieve en transactionele werk wordt verricht door kunstmatige intelligentie waardoor de medewerkers zich op de meer complexe klantzaken te kunnen richten en zo echt het verschil maken. Het is een toekomstbestendige en klantgerichte oplossing voor bedrijven die willen profiteren van de vergaande mogelijkheden in digitaal klantcontact en tegelijkertijd niet willen inleveren op de persoonlijke dienstverlening. De samenwerking tussen Frontline Solutions en AssistYou maakt dat we elkaar én de organisaties waarvoor we mogen werken enorm versterken.”
—
Over AssistYou
AssistYou ontwikkelt een digitale spraakassistent die de telefonische klantenservice van bedrijven als Coolblue, ANWB, Carglass, Eneco, Knab en PostNL ondersteunt. De assistent vervangt in veel gevallen het traditionele keuzemenu, beantwoordt zonder wachttijd telefoontjes en vraagt ‘Waar mag ik u mee helpen?’. Ze begrijpt zeer nauwkeurig waarvoor de klant belt en kan deze vervolgens zelf verder helpen of routeren naar de juiste klantenservicemedewerker. https://assistyou.ai/
Over Frontline Solutions
In de digitale wereld van vandaag is persoonlijk klantcontact waardevoller dan ooit. Frontline Solutions zet de norm als het gaat om bereikbaarheid en klantgerichtheid in de Benelux-markt. Uitdagingen in klantcontact vertalen we naar schaalbare en flexibele concepten en we bieden succesvolle oplossingen die winstgevend geïmplementeerd worden en beheersbaar zijn.
Met circa 30 medewerkers ondersteunen we vanuit Nederland en België onze toonaangevende klanten zoals Enexis, Drukwerkdeal.nl, a.s.r., facilitair contactcenter Callexcell en Woonbron. https://frontline-solutions.nl