Content Guru, de toonaangevende leverancier van cloudoplossingen voor het verbeteren van de customer experience, heeft aangekondigd de social media die door het platform storm® ondersteunt verder uit te breiden. Met de nieuwste upgrades is het voor het eerst mogelijk om Instagram te integreren in de contactcenteroplossing storm en krijgt de populaire Facebook-plugin van storm er belangrijke nieuwe functies bij.
Nu 80% van de Instagram-gebruikers die app gebruikt om te helpen bij het kiezen van een product of dienst, is het essentieel dat de klantenservice van organisaties inzicht krijgen in klantinteracties via dit belangrijke opkomende kanaal en deze coördineren en volgen. Samen met Content Guru’s bestaande social media services voor onder meer Facebook, WhatsApp en Twitter stelt de nieuwe Instagram-integratie van storm organisaties in staat om hun klanten een volledige omnichannel customer engagement te bieden.
Contactcenter-medewerkers kunnen voortaan vanuit storm DTA®, de omnichannel agentinterface van Content Guru, reageren op opmerkingen of DM’s die klanten via Instagram versturen. Om adequaat te kunnen reageren, krijgen medewerkers de relevante interactiehistorie van een klant te zien (inclusief multimediaberichten), evenals informatie over diens Instagram-status (bijvoorbeeld het aantal volgers). Het is mogelijk om klantinteracties te filteren op Instagram op basis van trefwoorden (zoals ‘klacht’), het aantal volgers en het aantal berichten. . Bovendien bestaat de mogelijkheid tot prioriteren. Ook is het mogelijk om reacties snel te automatiseren door intelligente Machine Agents™ (oftewel chatbots) te configureren.
Martin Taylor, plaatsvervangend CEO en medeoprichter van Content Guru, verklaarde: “Instagram is een enorm populaire en groeiende toepassing met meer dan een miljard maandelijkse actieve gebruikers, dus we zijn zeer verheugd dat we het aan ons integratiepakket kunnen toevoegen. storm is ontworpen als omnichannel platform en samen met de nieuwe Facebook-uitbreidingen in storm zal onze nieuwe Instagram-integratie er eens te meer voor zorgen dat onze klanten de beste service krijgen via alle communicatiekanalen. Content Guru’s omnichannel visie, die een compleet beeld geeft van de consument en zijn interactiemethoden, blijft gebruikers van de storm-services concurrentievoordeel opleveren ten opzichte van hun rivalen die nog steeds werken met engagementmodellen via aparte kanalen.”
Lees meer over de integratie van Instagram
Over Content Guru
Als marktleider op het gebied van communicatietechnologie vanuit de cloud levert Content Guru oplossingen voor customer engagement en customer experience aan honderden organisaties over de hele wereld.
Content Guru’s cloud omnichannel oplossing storm® biedt vrijwel onbeperkte schaalbaarheid, ongeëvenaarde integratiemogelijkheden en toonaangevende AI. Content Guru zorgt ervoor dat contactcenters en hubs voor customer engagement naadloos aansluiten op de behoeften van elke klant. storm wordt gebruikt door publieke en private organisaties in Europa, de VS en Azië-Pacific, in markten variërend van financiële dienstverlening en gezondheidszorg tot overheidsinstanties en nutsvoorzieningen. Klanten die voor hun missiekritische dienstverlening gebruik maken van storm zijn onder meer Sodexo, NHS England, Serco en G4S.
Ga voor meer informatie naar: https://www.contentguru.com/nl of volg ons op Twitter: @ContentGuruNL