Klantinzichten ontwikkelen en vertalen naar strategie
Er komt veel, heel veel meer informatie beschikbaar, ook uit andere bronnen dan het uit het klassieke marktonderzoek. Naast klantendata en klant relatie data (CRM) hebben we nu ook webstatistics en social media data. Deze data geven ons veel meer inzicht in het gedrag van klanten en kunnen worden gebruikt in het creëren van betere klant inzichten, maar ook real time in de communicatie met de individuele klant.
Customer Insight is meer dan alleen het op een rijtje zetten van data. De essentie is het omzetten van deze informatie naar strategie en concrete acties. Hedendaagse marketing vereist inzicht in customer insight. De klant is nu meer leading dan ooit. Een multi-channel benadering, e-commerce, social networks, mobile business maken het verkrijgen van goed inzicht belangrijker dan ooit. Deze activiteiten vragen een wezenlijk andere benadering, organisatie aanpassingen en andere werkprocessen.
NIMA B2 Customer Insight Management
De opleiding NIMA B2 Customer Insight Management is voor mensen die werkzaam zijn in een marketingfunctie waarbij het inzicht van klanten en het werken met klanten centraal staat. Bij deze NIMA-opleiding ligt de nadruk op onderwerpen waarbij de strategische rol van klantkennis, het ontwikkelen en vertalen van customer insights en de organisatorische aspecten van klantkennis centraal staan. In samenwerking met NIMA en MOA ontwikkelde Beeckestijn Business School deze opleiding Customer Insight Management als optimale voorbereiding op het officiële NIMA/MOA B2 Customer Insight Management diploma.
Beeckestijn Business School is officieel education partner voor deze NIMA-opleiding. De NIMA-opleiding Customer Insight Management start bij Beeckestijn Business School gegarandeerd dinsdag 26 januari in Utrecht.
Meer weten? Neem contact op met Beeckestijn Business School of kijk op de website bij de informatie over deze opleiding.