Bij VANAD zijn wij altijd in beweging, zo houden wij onze medewerkers VANADFit. Vitaliteit en gezonde medewerkers stimuleren wij middels onze #VANADFit campagnes. Op de campus in Capelle aan den IJssel en voor de locaties van onze managed insource partners hebben wij BILA-routes ontwikkeld, om onze medewerkers te stimuleren hun werkoverleg, waar mogelijk, lopend buiten te doen. Om ook tijdens COVID met #VANADFit bezig te blijven hebben wij binnen VANAD Engage onze eigen VANADFit community, georganiseerd voor en door onze eigen mensen. Hier delen zij wekelijks tips om te bewegen tijdens werk, goed op je voeding te letten en beantwoorden zij vragen van collega’s over vitaliteit.
Dit heeft Shanna, teamleider bij Simyo, geïnspireerd om met haar team extra aandacht te geven aan het onderwerp vitaliteit op de klantenservice.
“Wij vinden het erg belangrijk om juist ook in deze periode dit thema aandacht te geven. Gelukkig zijn een flink deel van de maatregelen inmiddels versoepeld. Maar de maatregelen hebben op welke manier dan ook (positieve of negatieve) invloed gehad op onze vitaliteit.”
Wat hebben jullie afgelopen kwartaal bij Simyo allemaal gedaan?
“Tijdens het hele kwartaal was er een challenge; wie zet de meeste stappen. Hieraan kon je deelnemen en prijzen winnen. Voor het bijhouden van de stappen, hebben we de Ommetje app gebruikt. Ook waren er aan het begin van iedere (werk)dag een aantal online te volgen fysieke work-outs onder begeleiding van een collega.
Naast fysieke uitdagingen hebben wij ook de klantexperts de mogelijkheid gegeven om een Creative Coaching sessie ‘Vitaal digitaal’ te volgen, waarin je met elkaar het gesprek aanging. Tijdens deze sessie wisselden theorie en oefeningen elkaar af. Dit was een mooi moment om ervaringen en tips te delen met je collega’s. Via GoodHabitz, een platform waar je jezelf zowel op professioneel vlak als persoonlijk vlak kunt ontwikkelen, wat VANAD Engage al haar medewerkers aanbiedt, kun je (individuele) trainingen volgen als Thuiswerken, Vergeet je brein niet en Ban de Burn-out.
Als afsluiter hebben wij een online teamuitje gehouden in de vorm van een bingo waar wij allemaal vitale prijzen hebben weggegeven om ook op deze manier een linkje naar het thema te behouden.”
Leuk! Een interactief en afwisselend gevuld kwartaal om op terug te kijken.
“Zeker, het delen van een thema heeft ons mooie handvatten aangereikt om het gesprek over vitaliteit te blijven aangaan en voeren met elkaar (ook na dit kwartaal). Aankomend kwartaal zal er weer een nieuw (overkoepelend) thema leidend zijn bij Simyo op de klantenservice.”
Benieuwd hoe wij jou klantenservice kunnen inspireren? Mail naar inspiratie@vanadgroup.com