Webhelp, de toonaangevende leverancier van wereldwijde klantervaringen (CX) en zakelijke oplossingen, wordt door de topanalist NelsonHall erkend vanwege zijn mogelijkheden op het gebied van sociale media.
Onze organisatie wordt erkend in drie kerngebieden: klantenservice en verkoopcapaciteit; online reputatiemanagement en contentmoderatie, vertrouwen en veiligheid. De Evaluation & Assessment Tool (NEAT) van NelsonHall, onderdeel van een “speed-to-source” -initiatief, stelt strategische sourcing managers in staat om de capaciteiten van leveranciers te beoordelen om de beste performers in de branche te identificeren tijdens het sourcingselectieproces. De methodologie evalueert specifiek de kwaliteit van de vaardigheden van spelers in verschillende categorieën, zoals onder meer technologie en tools, service-innovatie, geografische voetafdruk en schaalbaarheid.
“We zijn ontzettend blij dat NelsonHall onze mogelijkheden op het gebied van sociale media heeft erkend. Nu meer dan ooit, en in een steeds meer digitale wereld, moeten bedrijven hoogwaardige en betrouwbare CX interacties bieden. Webhelp heeft een breed scala aan digitale services, waarmee we wereldwijde merken kunnen ondersteunen met hun interacties en reputatie op sociale media en kunnen samenwerken met sociale mediaplatforms en marktplaatsen om een veiligere online omgeving voor gebruikers te ondersteunen. We zijn erg trots op onze prestaties op dit gebied,” aldus Olivier Duha, medeoprichter van Webhelp.
Ivan Kotzev, analist van NelsonHall CX Services:
“De sterke prestatie van Webhelp op het gebied van ondersteuning en verkoop van sociale media is gebaseerd op een fundament van eigen technologie, ervaring met kanaalbeheer en CX-consultingmogelijkheden. Opvallend is de expertise van onze organisatie op het gebied van leadgeneratie en verkoopactiviteiten op sociale kanalen, een toenemende prioriteit voor merken die hun klanten via deze kanalen willen ontmoeten.”
Webhelp’s uitgebreide capaciteiten en groeiende wereldwijde voetafdruk worden nog steeds gevalideerd door de analistengemeenschap, met de gewaardeerde Amerikaanse analist Gartner die Webhelp als een Niche Player benoemt. Dit bouwt voort op de rapportage van de analisten van Webhelp als een Rising Star in 2019/20, nu het bedrijf zijn reputatie verder vestigt als een industrie disropter en een geloofwaardig alternatief voor de meer traditionele spelers in de Noord-Amerikaanse markt.
Deze recente onderscheidingen versterken de huidige positionering van Webhelp door de wereldwijde analist Everest Group als leider in Customer Experience Management (CXM) in zijn PEAK Matrix® Assessment 2020, en als leider in zijn CXM in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) Services PEAK Matrix, waarbij Webhelp wordt erkend als bijzonder sterk in termen van zowel visie als bekwaamheid. De positionering van de Everest Group strekt zich uit tot een nieuw rapport waarin Webhelp wordt gezien als een belangrijke concurrent in thuiswerkoplossingen naast andere wereldwijde spelers.
Everest Group schreef in zijn WAHA (Work at Home Agent) CXM Services PEAK Matrix Assessment:
“Webhelp stimuleert digitale transformatie door middel van cloud adoptie, CX-consulting en automatisering door samen te werken met technologieleveranciers zoals Amazon Connect, MS Azure en UiPath, gebruikmakend van hun platforms volgens de wensen van de klant.”
Over Webhelp
Making business more human for the world’s most exciting brands.
Webhelp is de partner voor alle diensten op het gebied van onder andere customer experience, social media, spraaktechnologie en Know Your Customer oplossingen. Honderden merken ter wered bouwen op Webhelp vanwege de mensen, de bedrijfscultuur, en de ideeën en technologieën die iedere dag worden ingezet. We leven in een tijdperk van kunstmatige intelligentie. Daarom is juist nu menselijke intelligentie nodig om merken tot leven te brengen. Webhelp zet zich in om “business more human” te maken. Hierdoor verrijkt Webhelp elke dag weer ervaringen van consumenten en verbeteren wij onze oplossingen.
Een keuze voor Webhelp betekent toegang tot passie, talent en ervaring van ruim 60.000 game-changers op meer dan 150 locaties in 50 landen. Webhelp investeert in mensen en hun omgeving. Als mensen floreren, heeft dit impact op henzelf, hun klanten en de merken waar ze voor werken.
Webhelp is de Europese leider in haar sector met een omzet van €1,5 Miljard in 2019 en richt zicht nu op een wereldwijde leiderspositie. Webhelp is in handen van het management en sinds november 2019ook de wereldwijde investeringsmaatschappij GBL. Meer informatie is te vinden op: www.webhelp.com/nl