Freshworks Inc., het softwarebedrijf voor klantenbetrokkenheid, heeft de overname van Flint afgerond, een toonaangevend IT-orkestratie- en cloud managementplatform, om de mogelijkheden van Freshservice op het gebied van IT-servicemanagement (ITSM) en IT-operations management (ITOM) verder uit te breiden. Deze overname biedt IT-teams meer zichtbaarheid in de werkprocessen om een hybride infrastructuur beter te beheren, de uitgaven te optimaliseren en de workflows van medewerkers te automatiseren. De medeoprichters van Flint, Ankur Gakkhar en Abhishek Pande, krijgen de leiding over de respectievelijke teams van Freshservice, waarbij Gakkhar het productteam voor automatisering en cloud management leidt en Pande de leiding heeft over het platform en de integratie van de technologie.
Met zijn intuïtieve interface en snelle time-to-value helpt Freshworks’ Freshservice organisaties bij het optimaliseren van hun IT-dienstverlening en -operatie. De intelligente automatisering en cloud computing-mogelijkheden van Flint bieden IT-afdelingen de mogelijkheid om zich snel aan te passen aan de behoeften van een personeelsbestand, dat steeds vaker op afstand werkt. Freshworks kan nu gebruikmaken van intelligente automatisering om efficiënt IT-resources te leveren, snel bedrijfskritische incidenten op te lossen en workloads te automatiseren via out-of-the-box connectoren naar veel van de huidige populaire serviceproviders, waaronder Microsoft, VMware, Amazon, Google, Alibaba, Slack, OneLogin en Okta.
“Zoals veel bedrijven vandaag de dag, voelden ook wij de druk van de huidige remote werkomgeving, waarbij we in enkele dagen tijd van 13 naar meer dan 3000 thuiswerkplekken gingen”, aldus Prakash Ramamurthy, Chief Product Officer van Freshworks. “IT-automatisering is van vitaal belang om de overgang naar een thuiswerksituatie te versnellen en problemen met IT-diensten sneller op te lossen. Met de toevoeging van de intelligente automatisering van Flint neemt Freshworks vervelende, repetitieve taken uit handen, zodat IT-teams zich kunnen richten op werk met een hoge impact en tegelijkertijd een uitzonderlijke ervaring voor de medewerkers kunnen bieden.”
“Flint’s orkestratieplatform en agnostische integraties automatiseren op intelligente wijze de volledige IT- en werknemers-workflows en complexe IT-draaiboeken. Daarbij valt te denken aan de onboarding van nieuwe werknemers, het closed-loop verwerken van aanvragen, de automatisering van zowel DevOps-pijplijnen als van cloud workloads, en het verwerken van aanvragen of goedkeuringen”, aldus Abhishek Pande, voormalig CTO van Flint. “Als onderdeel van Freshservice zal de Flint-technologie inzicht bieden in de infrastructuur en in de apps, zorgen dat een service goed blijft functioneren en zowel de levering van cloud-diensten als de uitgaven hieraan optimaliseren.”
De overname is de derde in het afgelopen jaar voor Freshworks, na de acquisities van Natero Inc., dat het meten van klantensucces toevoegde aan het Freshworks-portfolio voor klantbetrokkenheid, en AnsweriQ Inc., dat de mogelijkheden van Freddy AI, de artificial intelligence engine van het bedrijf, verder uitbreidde.