DE KRACHT VAN SERVICE DESIGN THINKING
Organisaties die in een snel veranderende wereld relevant en succesvol zijn, hebben een outside-in mentaliteit en een sterke focus op de klant. Multidisciplinaire teams werken er met passie aan het definiëren van nieuwe marktkansen en het lanceren van zinvolle innovaties en optimalisaties van bestaande diensten. Zonder uitzondering maken ze gebruik van Service Design Thinking: een iteratieve manier van werken die zorgt voor wendbaarheid, veranderkracht en succes.
De klant / gebruiker heeft een sleutelrol in alle fases van ontwikkeling. Beginnend bij het met de klant definiëren van de vraag/ het probleem. En vervolgens in het echt begrijpen van de situatie, verkennen van oplossingen en testen van prototypes. Als je daar meer over wilt weten, is deze clinic over Service Design Thinking iets voor jou.
Na deze clinic weet je (1) wat service design thinking is, (2) hoe het werkt én (3) hoe het jou en je organisatie helpt succesvol te zijn.
Datum: 23 september
Tijd: 09:30 tot 11:00
Locatie: Live-stream
ONDERWERPEN DIE AAN BOD KOMEN
- Hoe je klant (ja echt, je klant!) je gaat helpen complexe uitdagingen op te lossen.
- Hoe je een creatieve aanpak combineert met het fact-based ontwikkelen van de allerbeste propositie.
- Interne silo’s doorbreken en samenwerken in een multidisciplinair team: hoe innovatie echt leuk wordt.
- Waarom je zo snel mogelijk prototypes maakt en falen een kritische succesfactor is.
- Tips & tricks die iedere professional helpen om zelf met Service Design Thinking aan de slag te gaan.
OVER DE SPREKERS
Deze clinic wordt verzorgd door Colette Forma en Anders Jansen van Flowresulting (adviesbureau marketing & strategie).
Anders Jansen adviseert als partner bij Flowresulting verschillende klanten op het gebied van marketingstrategie, loyaliteitsstrategie, klantbeleving, NPS en customer journey. Wat Anders drijft in de adviestrajecten voor verschillende dienstverleners: Wat mensen in beweging krijgt, wat medewerkers en klanten écht enthousiast maakt over dienstverlening, wat maakt dat klanten zich verbonden voelen met elkaar, met medewerkers of met een organisatie). Anders is docent bij Beeckestijn.
Colette Forma heeft een achtergrond in verandermanagement en innovatie. Bij Philips was ze verantwoordelijk voor het wereldwijde Design Thinking programma ‘Cocreate’, dat succesvol wordt ingezet voor innovatie en propositieontwikkeling. Bij Flowresulting helpt zij organisaties met het maken van strategische (groei)keuzes en de ontwikkeling van waarde proposities. Door samen te werken met multidisciplinaire teams van haar opdrachtgevers maakt ze innovatiekracht los en zorgt ze voor effectieve interne samenwerking.
Aanmelden
Meld je aan voor de gratis clinic op 23 september van Beeckestijn Business School. Aanmelden>>