Wat zijn de bouwstenen van jouw propositie die klanten als écht belangrijk ervaren, waar baseert hij of zij de beslissing op? en hoe kan jij deze bouwstenen inzetten om van jouw huidige propositie een winnende propositie te maken? Tijdens de clinic op 27 september bij Beeckestijn Business School geven Anders Jansen en Sebastian Glosemeyer je nieuwe, conrete inzichten in propositie optimalisatie.
Beeckestijn Business School nodigt je graag uit voor de clinic ‘Fact-based propositie optimalisatie’ door Anders Jansen en Sebastian Glosemeyer op vrijdag 27 september 2019 van 09.30 – 11.30 uur bij Beeckestijn Business School in Leusden.
Wat kan je verwachten?
In deze clinic bekijken we een propositie als een bundle of benefits. Elk product of service bestaat al snel uit tien of meer bouwstenen (benefits). Maar welk van deze bouwstenen maken nou écht het verschil? Waar baseert de klant zijn beslissing op en wat zorgt ervoor dat de klant loyaal blijft? Fact-based optimaliseren van je propositie gaat voorbij aan intuïtie en onderbuikgevoel en geeft antwoorden op vragen zoals:
- Wat is het de klant waard als hij zijn bank ook in het weekend kan bellen?
- Hoeveel is een klant bereid meer te betalen voor een verlengde ruilperiode bij een online aankoop?
- Wat is de waarde van klantvriendelijkheid in de totale dienstverlening?
- Hoeveel daalt de churn als een bedrijf één punt hoger scoort op duurzaamheid?
Wat levert deze clinic jou op?
De clinic geeft concrete inzichten in de harde kant van propositie optimalisatie.
In een paar uur krijg je inzicht in:
- Wat de bouwstenen van je propositie zijn die klanten als écht belangrijk ervaren.
- Hoe je deze bouwstenen kan gebruiken om van een propositie een winnende propositie te maken.
- Hoe kun je doelgroepen herkennen, hoe weet je of er genoeg vraag is?
- Wat zijn klanten bereid te betalen voor verschillende product- en servicefeatures?
- Hoe kun je psychologische mechanismes voor je laten werken om de keuze van de klant te stimuleren?
- Etc.
Voor wie is deze clinic bedoeld?
Deze clinic is speciaal ontwikkeld voor iedereen die bezig is met verbeteren van dienstverlening, proposities, services. Voor iedereen die bezig is toegevoegde waarde te creëren zodat het door de klant toegekende waarde wordt. We denken dat dit zo mogelijk iedereen in een organisatie zou kunnen en/of moeten zijn. Dus kom vooral langs als je je aangesproken voelt!
Door wie wordt deze clinic gegeven?
Deze clinic wordt verzorgd door Anders Jansen, partner van flowresulting (adviesbureau Marketing & Strategie) en Sebastian Glosemeyer, consultant met specialisatie op pricing en factbased propositie optimalisatie. Flowresulting is met een NPS van +71 over haar laatste 100 adviesprojecten een van de meest gewaardeerde adviesbureaus in Nederland.
Aanmelden
Kom op vrijdag 27 september 2019 naar deze gratis clinic bij Beeckestijn Business School. De clinic wordt gehouden van 09.00 – 11.00 uur bij Beeckestijn Business School, Leusderend 30, 3832 RC te Leusden. Meld je hier aan >>