Klanten met een emotional connection met een merk hebben gemiddeld een 50% hogere klantwaarde hebben dan klanten die zeer-tevreden zijn. Deze ‘emotional connection’ is de volgende stap in het klantgericht denken. Tijdens de interactieve clinic van 11 oktober ontdek jij hoe je een emotionele connectie kan maken met jouw klanten. Aan de hand van het gedachtegoed van Nobelprijs winnaar Daniel Kahneman neemt Mark Stohr mee in de wereld van de ‘emotional connection’.
Beeckestijn Business School nodigt je graag uit voor de gratis clinic ‘Het belang van Emotional Connection met je merk’ door Mark Stohr op vrijdag 11 oktober 2019 van 13:00 – 15:00 in Leusden.
In november 2015 stond er een artikel in Harvard Business Review getiteld: The new science of Customer Emotions. Dit artikel beschrijft in essentie dat klanten die een emotional connection met een merk hebben gemiddeld een 50% hogere klantwaarde hebben dan klanten die zeer-tevreden zijn. Emotional Connection is ‘the next step’ in het klantgericht denken.
Dat roept de nodige vragen op:
- Wat is een emotional connection precies? En wat is het verschil met tevredenheid?
- Waar komt het vandaan? Hoe ontstaat het?
- Kun je het meten? En hoe kun je het managen?
In de beantwoording van die vragen, neemt Mark je mee in het gedachtengoed van Daniel Kahneman, gedragspsycholoog en Nobelprijswinnaar in de economie. Kahneman heeft onderzocht hoe wij (mensen) economische beslissingen nemen. Processen die zich afspelen in ons onderbewuste hebben een dominante invloed op ons aankoopgedrag. Kahneman geeft daarmee ook inzicht in de bron van Emotional Connection.
Meten & managen
Feit is dat de meeste bedrijven hun mate van klantgerichtheid momenteel aflezen aan de hand van klanttevredenheid of NPS. Maar helaas meet je daarmee geen Emotional Connection. Daarvoor is meer nodig. Het managen op Emotional Connection heeft alles te maken met purpose driven marketing en het inrichten van je customer journeys op basis van deze purpose.
In een interactieve sessie laat Mark voelen wat het verschil is tussen het meten met cijfers en een door hen ontwikkelde nieuwe methode, die onder meer toegepast is voor Triodos Bank, KLM en Wehkamp.
Over de spreker
Mark is directeur van Forum Business Research. Geïnspireerd door het werk van Nobelprijs winnaar Daniel Kahneman en Nederlandse Hoogleraar Ap Dijksterhuis, heeft Forum zich gespecialiseerd in het meten van hetgeen zich in ons onderbewuste afspeelt: onze drijfveren en de resulterende emotional experience. Dit resulteerde onder meer in de ontwikkeling van nieuwe onderzoeksmethoden waarmee emoties, die optreden bij klanten of medewerkers van organisaties, worden gekwantificeerd. Mark geeft regelmatig inspiratiesessies, waarin hij het publiek op interactieve wijze een inkijk geeft in hoe we onze economische keuzes maken.
Meld je gratis aan!
Kom op vrijdag 11 oktober 2019 naar deze gratis clinic bij Beeckestijn Business School. De clinic wordt gehouden van 13.00 – 15.00 uur bij Beeckestijn Business School, Leusderend 30, 3832 RC te Leusden. Meld je hier aan voor de clinic >>