Met het groot en groeiend aantal gebruikers is WhatsApp een interessant en relevant servicekanaal voor organisaties. Toch zijn er nog genoeg hobbels om WhatsApp in te zetten. Redenen genoeg om in onze rondetafelsessie aandacht te besteden aan WhatsApp als servicekanaal. Afgelopen donderdag brachten we (klant)relaties uit diverse branches bijeen om te leren uit de praktijk. Op een unieke en sportieve locatie in Rotterdam, De Kuip.
WhatsApp: een toegevoegde waarde aan je klantcontactkanalen?
WhatsApp doet een hoop gespreksstof opwaaien, want wat gebeurt er als je dit kanaal openstelt voor je klant? En als je WhatsApp eenmaal hebt ingezet, wat zijn dan de belangrijkste lessen? Onze tafelgasten, met ieder hun eigen kennis en expertise in klantenkring en branche, brachten verschillende inzichten over de voor- en nadelen van WhatsApp.
Voordelen:
- Meest efficiënte klantcontactkanaal; je kunt veel sneller schakelen met je klant.
- Ultiem kanaal om een bericht naar duizenden klanten (of supporters) tegelijk te sturen.
- Ideaal om foto’s en video’s uit te wisselen.
Nadelen:
- De responsverwachting van de klant is hoog. Een reactie wordt net zo snel verwacht als bij een WhatsApp-gesprek met een vriend(in).
- Andere klantcontactkanalen nemen mogelijk niet zo snel af als je verwacht.
- Vrij lastig om klanten snel te woord te staan bij pieken.
Lees hier het gehele artikel waarin tips staan om te starten met WhatsApp.