Beeckestijn Business School nodigt je graag uit voor de gratis clinic ‘Digital Marketing naar Digital Business in B2B’ door Hans Molenaar op vrijdagochtend 14 december 2018 van 09.30 – 11.30 uur Beeckestijn in Leusden.
De veranderingen op het gebied van ‘digital’ hebben een enorme impact gehad op verdienmodellen en de wijze waarop men diensten en/of producten koopt. In B2B heeft men hierbij ook nog te maken met complexe ‘desicion making units’, bestaande uit verschillende ‘buying personas’. Niet alleen bij de directe klant, maar ook verder op in de waardeketen. Het is deze complexiteit die het vak B2B marketing in de afgelopen jaren sterk heeft veranderd. De rolverdeling tussen marketing en sales is drastisch aan het veranderen en levert binnen veel organisaties spanningen op. Aan de B2B marketeer van vandaag de taak de ‘omnichannel engagement’ met prospects en klanten te dirigeren. Hierbij komt steeds meer focus te liggen op waarde creatie en het verschuiven van digital marketing naar digital business.
B2B vs. B2C
B2B organisaties zijn bezig met een inhaalslag t.o.v. B2C op het gebied van Digital Marketing. Digitale marketing is niet meer genoeg, B2B organisaties moeten steeds meer (digitale) waarde toe voegen om te kunnen overleven. Dit betekent voor marketeers dat ze verder moeten kijken dan online marketing en ook door slim gebruik te maken van data zowel klantbeleving als nieuwe digitale service proposities te ontwikkelen. Leer van General Electric, Bosch, Volvo en ook Caterpillar.
Wat kan je verwachten?
Tijdens deze clinic komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Impact van Digital op B2B
- Veranderend koopgedrag
- Sales en Marketing Alignment
- Van Digital marketing naar digital business
Voor wie is de clinic?
De clinic is goed geschikt voor mensen die meer verdieping willen op het gebied van B2B digital marketing. Zij kunnen zich gratis aanmelden voor deze clinic.
Door wie?
De sessie wordt gegeven door Drs. Hans Molenaar. Hans is kerndocent en directeur van Beeckestijn Business School. Hans is actief op het terrein van business development, marketing, sales & accountmanagement en de inzet van ICT in commerciële processen. Hij heeft veel ervaring met de ondersteuning van internationale ondernemingen op het gebied van B2B marketing en business development. Hij heeft zowel voor grote corporates (AT&T, NCR en Royal Bank of Scotland) als startups (404-network, Selligent, E-banking solutions en Hanco) internationale marketing- en salesposities vervuld.
Hans is al sinds 1988 betrokken bij de implementatie van CRM-technologie en doet onderzoek sinds die tijd naar ontwikkelingen op het gebied van ICT en commerciële bedrijfsprocessen. Hij heeft zowel kennis opgedaan aan gebruikerszijde als bij leveranciers van marketingtechnologie.
Aanmelden
Kom op vrijdag 14 december 2018 naar deze gratis clinic bij Beeckestijn Business School. De clinic wordt gehouden van 09:30 uur tot 11:30 uur bij Beeckestijn Business School, Leusderend 30, 3832 RC te Leusden. Inloop is mogelijk vanaf 09.10 uur. Meld je gratis aan!