Pakketbezorger DPD heeft een strategisch partnership gesloten met VANAD Group. Customer care expert VANAD Group voert sinds september van dit jaar de klantenservice uit voor ontvangende klanten van DPD. Dit omvat klantcontact middels telefonie, e-mail en social media. Door de samenwerking kunnen sneller stappen worden gezet in de optimalisatie en innovatie van klantcontact en klantbeleving.
Klantgerichte groei
Door de samenwerking wil DPD nog meer focus aanbrengen op het bedienen van klanten en expliciteit inzetten van innovaties waar zowel ontvangers als verzender van kunnen profiteren. DPD heeft een ambitieuze groeistrategie geformuleerd, klanttevredenheid staat hierin centraal. Vanaf april 2019 verdubbelt DPD haar pakketcapaciteit met de opening van een compleet nieuw state-of-the-art distributiecentrum in Eindhoven. Het partnership met VANAD Group is een logische stap om beide doelstellingen te realiseren, waarbij klantbeleving een belangrijke pijler is.
Eric Dietz, CEO DPD Nederland: “Elk pakket is bijzonder en van betekenis voor zowel de verzender als de ontvanger. Wij stellen alles in het werk om pakketten sneller te leveren, maar doen er ook alles aan om onze klanten steeds beter van dienst te zijn. Wij willen niet alleen qua omzet en volume groeien, maar ook op het gebied van klantgerichtheid en innovatie. In nauwe samenwerking met VANAD Group hebben we de afgelopen maanden werkzaamheden naar VANAD Group overgebracht. We hebben er vertrouwen in dat we met deze samenwerking onze dienstverlening verder versterken.”
Ook VANAD Group benadrukt het belang van een gezamenlijke missie. Yvonne de Keijzer, general manager VANAD Engage: “Wij werken samen met organisaties die qua DNA bij ons passen en die ook willen, kunnen én durven veranderen om het beste uit zichzelf te halen. In DPD zien wij een ideale match. Naast de toonaangevende retailers met wie wij al jarenlang samenwerken, hebben wij nu ook een partnership voor de ‘last mile delivery’ in de retailbranche. Dit partnership sluit perfect aan op onze rol als challenger, waar onze mensen, ondersteund door technologische en innovatieve oplossingen, dagelijks het verschil maken.”
Over VANAD Group
Met oneindig veel passie voor Customer Experience werkt VANAD Group aan één opdracht: waarde en competitief voordeel toevoegen, zodat onze klanten zich kunnen onderscheiden in hun markt. En in een steeds dieper digitaliserende wereld, houden we altijd oog voor de mens in het midden. Dat is waar het werkelijke onderscheid ligt. Voor meer informatie: www.vanadgroup.com
Over DPD
DPD Nederland is onderdeel van DPDgroup, het tweede grootste internationale pakketbezorgingsnetwerk in Europa. Door innovatieve technologieën en lokale kennis biedt DPD de best mogelijke ervaring voor zowel verzendende als ontvangende klanten. DPD’s toonaangevende Predict service zet de nieuwe standaard in de bezorging van pakketten. Klanten worden in detail geïnformeerd over het tijdvak van één uur waarin bezorging plaatsvindt.
Als onderdeel van DPDgroup heeft DPD in Nederland toegang tot meer dan 32.000 lokale Pickup parcelshops in Europa, waarvan meer dan 1700 in de Benelux. DPD levert naar meer dan 230 landen wereldwijd waarbij 60.000 mensen samenwerken om per dag meer dan 4 miljoen pakketten te bezorgen. DPDgroup is het pakketbezorgingsnetwerk van de Franse La Poste groep. Voor meer informatie: www.dpd.nl
Meer informatie
Inke Lunenberg
M: +31 ()6 462 90 217
E: inke.lunenberg@vanadgroup.com