Webhelp heeft met succes de Privacy Waarborg Security Check doorlopen. Onze organisatorische informatiebeveiliging is geaccrediteerd met het beveiligingslabel Goud. De informatiebeveiliging is geborgd binnen onze organisatie en het beleid met betrekking tot operationele processen, toegangsbeheer en good governance is gedefinieerd.
DDMA Privacy Waarborg
Het DDMA (Data Driven Marketing Association) Privacy Waarborg is een privacy scan die in 2017 is aangescherpt aan de hand van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR).
Vertrouwen van de consument is essentieel, voor organisaties is het daarom belangrijk open en duidelijk te zijn over welke gegevens worden verzameld en hoe gegevens worden gebruikt. Organisaties die transparant zijn naar de consument, zich aan de richtlijnen houden en zorgvuldig met persoonsgegevens omgaan, moeten dit ook kunnen uitdragen.
De zelf audit van het DDMA Privacy Waarborg bestaat uit een privacy-check en een security-check. Aan de hand van de privacy-check beoordeelt de DDMA Privacy Autoriteit of de Algemene Verordening Gegevensbescherming en de Telecommunicatiewet voldoende geborgd zijn in de marketingprocessen en of de basisprincipes voor een eerlijke en zorgvuldige verwerking van persoonsgegevens zijn geïmplementeerd.
Met de security-check wordt gecontroleerd of en hoe databeveiliging op organisatorisch niveau belegd is. Voor de security-check zijn de beveiligingslabels Goud en Zilver te behalen.
Op basis van deze checks bepaalt de DDMA Privacy Autoriteit of de organisatie het DDMA Privacy Waarborg mag voeren.
Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)
Op 25 mei 2018 is de AVG in werking getreden. In mei zijn al onze medewerkers over deze wet geïnformeerd en heeft elke medewerker de e-learning Privacy AVG gemaakt.