Eind april zijn in het Beatrix Theater in Utrecht de CustomerFirst Awards uitgereikt, de Oscars voor klantcontact bedrijven. Telecats heeft samen met KPN de Partnership Award gewonnen.
De customer service afdeling van KPN is het aanspreekpunt voor zowel particuliere als zakelijke klanten. De vele miljoenen klantcontacten van KPN en Telfort vinden telefonisch plaats en in toenemende mate middels digitale kanalen als livechat en social media. Daarmee is customer service een belangrijke bron voor KPN als het gaat om het verbeteren van de dienstverlening in de breedte.
Om de service van KPN naar de klant toe continu te verbeteren, zijn Telecats en KPN samen voortdurend op zoek naar slimme manieren om de klant te verrassen. KPN zet daarbij onder andere Spraakherkenning van Telecats in, waarmee klanten de vragen aan de klantenservice in hun eigen woorden kunnen stellen en vervolgens snel worden doorverbonden naar de juiste medewerker of automatisch antwoord krijgen.
Beschrijving van de winnende Partnership case
Het lovende rapport van de vakjury: Ruim tien jaar werken KPN & Telecats al samen, maar het optuigen van één gezamenlijk ontwikkelteam heeft hun partnership een gouden randje gegeven. De continue invloed op elkaar, kwantificeerbare resultaten zoals de stijgende klanttevredenheid en de besparing imponeerden de jury dusdanig dat het telecombedrijf KPN en de spraaktechnologie-specialist Telecats de Partnership Award in ontvangst mochten nemen.
Video uitreiking partnership AWARD
Sander Hesselink Telecats: “We zijn met z’n allen heel erg trots op dit resultaat. We voelden voor en na de uitreiking dat ons deze prijs ook echt enorm gegund werd. Meteen na de bekendmaking stroomden de felicitaties binnen. Het is de kroon op ons werk en misschien wel het grootste compliment dat je kunt krijgen van en samen met onze partner KPN. Samen GOUD voor de klant!”