Beeckestijn Business School nodigt je graag uit voor de gratis clinic ‘Sharp meets Sinek’ door Joris van Zoelen op vrijdagochtend 27 oktober. De clinic duurt van 13:00 tot 15:00 uur en vindt plaats in Leusden.
Hoe twee impactvolle visies samensmelten tot een krachtig werkmodel voor organisatie en marketing
Twee van de meest impactvolle auteurs van de afgelopen 10 jaar zijn misschien wel Byron Sharp en Simon Sinek. De eerste als ultieme merk- en marketingdeskundige met de focus op klantengroei. De tweede als bedenker van hét organisatiemodel dat een totaal nieuw licht werpt op het bestaansrecht en de marketingimpact van bedrijven.
In deze clinic brengt Joris van Zoelen het gedachtengoed van Sharp en Sinek samen tot een even eenvoudig als impactvol werkmodel voor succesvolle organisaties.
Een frisse blik op het werk van de auteurs, een helder werkmodel en inspirerende handvatten voor de dagelijkse praktijk van ondernemer, strateeg en marketeer.
Te verwachten in deze clinic
Elke organisatie heeft te maken met de grootste schaarste in deze tijd: aandacht. Op de klantenmarkt én de arbeidsmarkt. Maar ook bij alle andere stakeholders en partners in het ecosysteem. Aan producten, diensten en banen is (vrijwel) geen gebrek in het welvarende Westen, maar hoe kom je als organisatie in contact en hoe hou je dat vast? Wat maakt jouw verhaal de moeite waard? Byron Sharp geeft in ‘How brands grow’ een heldere visie en concrete handvatten om de marktimpact van (marketing-)organisaties te verbeteren. Daarnaast staat Simon Sinek die met ‘Start with why’ laat zien waarom de ene organisatie wel de aandacht krijgt die de ander ontbeert. Beide modellen staan naast elkaar en in het gesprek tussen (marketing-)professionals niet zelden tegenover elkaar. Maar wat gebeurt er als we de inzichten van beide theorieën samenbrengen? In deze clinic neemt identiteits- en organisatiestrateeg Joris van Zoelen je mee in de achtergronden van Sharp & Sinek, maar deelt vooral een eenvoudig model waarin beiden samenkomen. Rijk aan voorbeelden en toepassingen met concrete handvatten voor de dagelijkse praktijk. Energiek en interactief.
Synergie | inspirerende organisaties met impact
Synergie bestaat sinds 1995 en was betrokken bij de organisatie- en marktstrategie van talloze Nederlandse organisaties. Het bureau verbindt de kracht van inspiratie met de resultaten van concrete actie. Het is het eerste coöperatieve bureau met de karakteristieken van een social enterprise. Synergie is gespecialiseerd in organisatie-identiteit, customer insights, marktstrategie en organisatie-ontwikkeling. Jaarlijks presenteert het bureau de Inspirerende 40, een onderzoek naar de meest inspirerende organisaties van Nederland. In 2017 is daaraan voor het eerst ook het onderzoek naar de 40 meest inspirerende mensen van Nederland toegevoegd.
Voor wie?
De clinic raakt zowel organisatie-identiteit en –strategie als de vertaling naar marktstrategie en marketing. Iedereen die de impact van zijn of haar organisatie duurzaam wil verbeteren en op zoek is naar een handzaam en eenvoudig instrument voor ontwikkeling en groei is van harte welkom.
Door wie?
Joris van Zoelen is grondlegger van Synergie (1995) en vaste organisatie-/transitiestrateeg voor vele (inter-)nationale organisaties. Hij legt zich vooral toe op het vinden van doorbrekende klant- en marktinzichten, het helpen ontwikkelen van aanpakken voor ‘blijvende beweging’ en het verankeren van strategie in structuur, cultuur, positionering en proposities. Een organisatiestrateeg met een grote liefde voor marktstrategie en klantresultaat. Is voorzitter van het MEC, spreker en vaste docent bij onder andere Beeckestijn.
Aanmelden
Kom op vrijdag 27 oktober naar deze nieuwe clinic bij Beeckestijn Business School. De clinic wordt gehouden van 13:00 uur tot 15:00 uur bij Beeckestijn Business School, Leusderend 30, 3832 RC te Leusden. Inloop is mogelijk vanaf 12:40 uur. Deelname is gratis. Meld je aan!