Met dit whitepaper, geschreven door Egbert Jan van Bel, presenteert Beeckestijn Business School je de belangrijkste digital-, social-, klant- en data-gerichte marketing en communicatie beroepen. Met als doel een inzicht te geven in het werkveld, taken en verantwoordelijkheden. Download het whitepaper.
Marketing uitdagingen en carrièrekansen
Wat zijn de belangrijkste marketinguitdagingen en de ontwikkeling van carrières voor de moderne en innovatieve manager / marketeer? We zien de moderne marketeer graag als: deels kunstenaar, deels creatief, deels analytisch. Wat is jouw talent, waarin ga je je scholen? Generalist of Specialist? De generalist is de spelverdeler, degene met overzicht van het vak. De specialist is ware kenner van zijn specifieke vak. Beiden kunnen niet zonder elkaar…
Top 5 kwaliteiten van de Digital Marketeer
Welke kwaliteiten moet je als Digital Marketeer in huis hebben? En is er wel vraag naar digital professionals? Jazeker! Enkele kwaliteiten die bij een Digital Marketeer passen zijn: analytisch vermogen, vindingrijkheid, ambitie om te groeien.
14 kansrijke (nieuwe) functies
Wat zijn naar onze mening belangrijke ‘kansberoepen’? Wat dien je te weten, wat zijn je vaardigheden? De lijst is bijna oneindig en ontwikkelt zich continu door. Toch willen we hier een aanzet geven van de verschillende kansrijke (nieuwe) functies en wat dan vaardigheden, kennis en kwaliteiten kunnen zijn. Talent is belangrijk, veel valt er daarnaast nog te leren. Een permanente educatie is nodig. Kennis veroudert snel, bijblijven is essentieel. Dat kan in vele vormen, zoals lezen van boeken, bijwonen van clincs, een opleiding doen, een congres bezoeken, lid worden van een vakorganisatie. Lees het whitepaper en kom erachter wat dé digital functies van 2017 zijn!