Service Excellence; werken aan enthousiaste klanten door emotionele klantbeleving.
Beeckestijn Business School heeft een nieuwe opleiding ontwikkeld:
- Post-HBO opleiding Service Excellence
De opleiding is erop gericht om CRM-managers, customer experience professionals, customer service managers, marketeers, service managers, sales managers of product managers betrokken bij de service activiteiten binnen organisaties de principes achter Service Excellence bij te brengen. In een kort tijdsbestek van maximaal 4 maanden bent u up-to-date met onderwerpen als:
- Introductie Service Excellence: visie, strategie en plan
- Customer Experience en Customer Service
- Service design
- Service Excellence cultuur, leiderschap en HRM
- Kwaliteit, Service Metrics, NPS en performance verbetering
- Marketing & sales dimensie van customer service
- Digital en Social Service, Webcare
- Customer journeys, processen, technologieën en partnerships
- Organisatie en implementatie van Service Excellence
Service excellence is het vermogen van organisaties om op consistente wijze enthousiaste klanten met een emotionele binding te realiseren. Dit door ze een persoonlijke en uitzonderlijk positieve beleving te bieden. Een dergelijke excellente klantgerichtheid is dé onderscheidende succesfactor – zowel in het bedrijfsleven als voor overheids-, zorg- en non-profitinstellingen. Het werken aan een excellente klantgerichtheid vraagt om werken aan alle aspecten van de bedrijfsvoering om klantbeleving te laten stromen door alle haarvaten van de organisatie. Deze opleiding laat zien hoe u dat bereikt vanuit een management- en organisatieperspectief. Raamwerk is het Europese Service Excellence Model, dat 7 principes, 9 bouwstenen en 35 onderdelen omvat. Het beschrijft de consequenties voor luisteren naar klanten, visie, missie en strategie, leiderschap, cultuur, klantbelevingsontwerp, HRM, processen en structuur, sturen op de klant en innovatie. Aan de hand van een groot aantal praktijkvoorbeelden, oefeningen en theoretische inzichten ontwikkelt u het recept voor service excellence voor uw eigen organisatie.
De opleiding Service Excellence kent 9 vaste avondcolleges. Deze worden op één vaste avond in de week gegeven, van 18.30 -21.30 uur. Daarnaast worden tijdens de opleiding extra gastcolleges, werkcolleges en een bedrijfsbezoek georganiseerd. Deze zijn facultatief. De totale duur van de opleiding is ongeveer 4 maanden.
De opleiding is prima te combineren met een baan.
Resultaat: wat bereikt u met de opleiding Service Excellence?
Tijdens de opleiding Service Excellence leert u de principes achter Service Excellence kennen. U rondt de opleiding af met een eigen Service Excellence plan waarmee u direct in de praktijk aan de slag kunt.
- Via de colleges krijgt u hoogwaardige kennis over onderwerpen waaronder klantbeleving, customer delight, service design, organisatieontwikkeling, HRM, processen/customer journeys en klantonderzoek;
- U bent up-to-date met de nieuwste ontwikkelingen en inzichten en daardoor bent u in staat om de gewenste service excellence strategie te ontwikkelen en te implementeren;
- U schrijft uw eigen, financieel onderbouwd service excellence plan, direct geschikt voor implementatie (in uw eigen organisatie).
- U behaalt na het succesvol afronden van de opleiding het diploma post-HBO Service Excellence;
- U kunt na uw opleiding deelnemen aan een actief en leerzaam alumniprogramma;
- U bouwt een relevant en interessant netwerk op, ook na uw studie.
De opleiding wordt gegeven als avondopleiding, u volgt 9 weken lang 1 avond in de week college. De opleiding start 27 september in Utrecht en Amsterdam.
Kijk op de website voor meer informatie over de investering en studiebelasting, de startdata & locaties en docenten.