De impact van AI op het communicatievak is ongekend. In welke andere sector dan ook zijn de mogelijkheden, risico’s en vereiste vaardigheden zo dynamisch. Hoe kun je jezelf positioneren te midden van deze snelle veranderingen en hoe kun je het hoofd bieden aan de constante stroom van nieuwe ontwikkelingen? Ontdek het allemaal tijdens de clinic van Beeckestijn Business School op 20 maart!
Generatieve AI, een specifieke vertakking binnen de AI, is een technologie die een nooit eerder geziene impact heeft op diverse gebieden van ons leven, waaronder werk, maatschappij, cultuur en economie. De effecten van generatieve AI zijn nu al zichtbaar in onze zakelijke omgeving, en het verandert de dynamiek van leren, kennisvergaring, werkprocessen en samenwerkingsverbanden.
De meest baanbrekende ontwikkeling is wellicht de impact van AI op het communicatievak. AI-toepassingen transformeren niet alleen de manier waarop informatie wordt verspreid en ontvangen, maar ze beïnvloeden ook de essentie van communicatie zelf. Met de opkomst van generatieve AI wordt het vermogen om relevante, boeiende en persoonlijke inhoud te genereren aanzienlijk versterkt, waardoor communicatieprofessionals nieuwe mogelijkheden krijgen om hun doelgroepen te bereiken en te betrekken.
ONDERWERPEN DIE AAN BOD KOMEN
Tijdens de clinic zal Sonja uitgebreid spreken over de mogelijkheden van AI binnen de communicatiesector:
- De impact van generatieve AI op communicatiestrategieën
- Huidige ontwikkelingen en de bijbehorende kansen en bedreigingen
- Praktijkvoorbeelden en inspirerende cases
- Praktische adviezen voor implementatie in de praktijk
- Onmisbare tools die je moet kennen
- Belangrijke basisvaardigheden: hoe te prompten – een cruciale vaardigheid voor 2024
Over de spreekster
Sonja Loth adviseert als strateeg en business developer sinds 1999 merken en C-level over (veranderingen in) marketing en communicatie vanuit de leidende digital, social en content partijen zoals AltaVista, MSN, SOCIAL.INC (founder) en MPG (partner). Ook coacht ze Leadership & CEO’s en is regelmatig actief voor BNR en RTL.
Sinds oktober 2022 is Sonja weer ondernemer als Freelance Strategy Director en interim Head of Communication, Digital Marketing, o.a. voor D66, Techniek Nederland, Eneco, De Nederlandsche Bank en GH+O Communicatie.
Gratis aanmelden
- De clinic van Beeckestijn Business School vindt plaats op woensdag 20 maart en duurt van 09:30 tot 11:00 uur
- De clinic is online te volgen. Voorafgaand ontvang je een e-mail met inloggegevens