Ben jij al op de hoogte van alle ontwikkelingen binnen het complexe advertentielandschap? Tijdens de nieuwe podcast aflevering van Studio Beeckestijn neemt Paul Lempers, managing partner fma Digital & docent bij Beeckestijn je mee in de complexiteit van adverteren en digitale mediastrategieën. Ontdek hoe je jouw campagnes kunt verbeteren en vermijd de valkuilen van oppervlakkige statistieken.
Verder krijg je waardevol inzicht in effectieve mediaplanning en het optimaliseren van advertentiebudgetten. Luister nu naar de podcast voor praktische tips en leer hoe je succesvolle marketingstrategieën kunt ontwikkelen.
Verouderde contracten met mediabureaus
De relatie tussen adverteerders en mediabureaus is van groot belang, maar in de praktijk lijken veel adverteerders niet volledig bewust te zijn van wat mediabureaus precies doen. Opvallend genoeg blijkt dat maar liefst 40% van de adverteerders een contract heeft dat al tussen de vier en acht jaar oud is. Paul benadrukt waarom regelmatige herziening van contracten onmisbaar is voor succes in het snel veranderende medialandschap. Is jouw contract nog up-to-date?
Het potentieel van inclusion lijsten
Programmatic advertising biedt de mogelijkheid om online video- en displayadvertenties specifiek te richten op een bepaalde doelgroep op basis van data en algoritmes. Het is van essentieel om deze methodiek te voeden met relevante data, zodat jouw boodschap bij de juiste doelgroep terechtkomt. Hierbij spelen inclusion lijsten een belangrijke rol. In deze podcast ontdek je het potentieel van inclusion lijsten en hoe ze kunnen bijdragen aan het vergroten van het bereik met waardevolle impressies. Daarnaast gaat Paul dieper in op de technologiekosten die een impact kunnen hebben op jouw advertentiebudget en waarom dit gebeurt.
Doorbreek de valkuil van vanity metrics
Vanity metrics zijn prestatiemaatstaven die op het eerste gezicht indrukwekkend lijken, maar in werkelijkheid weinig bijdragen aan het daadwerkelijke succes van een bedrijf of marketingcampagne. Paul ziet binnen de advertentiebranche veelvuldig vanity metrics opduiken en hij deelt enkele concrete voorbeelden.
Kies wijs tussen klassieke mediaplannen en hypes
De klassieke kanalen zoals televisie, radio en print worden vaak onderschat, terwijl uit talloze onderzoeken blijkt dat het klassieke mediaplan echt effectief is. Maar waarom is dit het geval? En in hoeverre moet je meegaan met de hypes? In deze podcast deelt Paul zijn advies.
De kunst van juist meten en volgen
Is het werkelijk noodzakelijk om alles tot in de kleinste details te kunnen volgen en meten? Paul deelt zijn inzichten en legt uit waarom hij van mening is van niet. Hij verwijst naar de wijze woorden van Warren Buffet: “Het is beter om vaag juist te zijn dan precies fout.” Daarnaast bespreekt hij de beste aanpak voor het omgaan met third party data. Ontdek deze aanpak en nog veel andere waardevolle inzichten in de podcast van Studio Beeckestijn!