Het Customer Experience Trendrapport 2022 is verschenen. Hierin wordt je door Beeckestijn Business School, in samenwerking met inSites Consulting, meegenomen in de vijf belangrijkste customer experience trends van 2022. Dit kun je gebruiken om jouw customer experience (CX) een boost te geven. Wat kun je verwachten?
VIJF BELANGRIJKE CX TRENDS
- Tot kort geleden was dé succesformule het aanbieden van producten of diensten van de hoogste kwaliteit tegen de meest betaalbare prijs. Dit is verleden tijd. Succesvolle organisaties blinken deze dagen uit in het leveren van buitengewone service. CX is de manier om je als organisatie te onderscheiden. Begin bij het begin en kijk verder dan alleen de klant.
- De meeste CX-uitdagingen beginnen vanuit een oplossing, bijvoorbeeld ‘we willen een app bouwen’. Om je echt in te leven in de klant en een optimale klantbeleving te leveren, zal je je moeten focussen op het probleem in plaats van je blind te staren op de oplossing. Vanuit daar kun je verder werken naar een overtuigende klantbeleving.
- Wat vandaag geldt, werkt morgen niet meer. CX is een continu proces, het staat niet stil. Organisaties concurreren niet alleen binnen de branche, maar ook over sectoren en zelfs regio’s.
- KPI’s (Key Performance Indicators) zijn een mooie manier om doelstellingen te bereiken, maar zorgen er vaak voor dat de klanten uit het oog worden verloren. Organisaties moeten proberen om wederzijdse waarde op te bouwen tussen het merk en de klant. Dit kan door middel van CPI’s (Customer Performance Indicators) in plaats van KPI’s.
- Tegenwoordig is het niet meer zo dat er maar één persoon of afdeling verantwoordelijk is voor customer experience. Tegenwoordig zit CX verweven door de gehele organisaties. Het is dus van groot belang om je organisatie CX-klaar te maken. Dit begint bij de juiste tools en cultuur onder de medewerkers.
DOWNLOAD HET TRENDRAPPORT
In het Customer Experience Trendrapport 2022 worden deze CX trends uitgebreid toegelicht. Deze trends kun je niet negeren in jouw CX-traject. Download het trendrapport en ontdek hoe je jouw CX een boost kunt geven!