De 8 ingrediënten van de nieuwe marketing cocktail
Graag nodigen wij u uit voor de clinic Blended marketing, de nieuwe strategie voor de future-proof marketeer door Willem Brethouwer op vrijdagochtend 4 maart 2016 van 09.30 – 11.30 uur bij Beeckestijn Business School in Leusden.
De nieuwe marketing staat niet op zichzelf, het is geen ‘afdeling’ maar een competentie. Misschien wel het belangrijkste vermogen voor een bedrijf of instelling om ‘future proof’ te zijn.
Marketing. In de jaren zeventig van de vorige eeuw werd Jerome McCarthy beroemd met zijn 4P concept. Anno nu is marketing een activiteit gericht op creëren, communiceren en (uit)ruilen van waarde tussen mensen en organisaties aldus de American Marketing Association. Vond marketing destijds plaats in een relatief eenvoudige context, vandaag de dag is het een multi activiteit om de behoeften van de klant optimaal te bevredigen. En dat maakt het erg complex. Want de doelgroep van n=1 is hot (personalisatiemarketing), multi-branding is gemeengoed en multichannels en bricks & clicks zijn nodig om de beweeglijke consument op het juiste moment met de juiste snaar te raken. Dit stelt marketeers voor grote uitdagingen:
- Allocatiestress: welke activiteiten tegen welk budget?
- Keuzestress: welk bedieningsconcept voor wie?
- Tijdstress: reageren of ageren in het concurrentieveld?
- Kennisstress: heb ik het juiste specialisme aan boord?
Voor wie niet op zoek gaat naar de sleutel onder lantaarnpaal, maar het bredere perspectief ziet, liggen de kansen voor het oprapen.
Tijdens deze clinic maakt u kennis met de kernprincipes van marketing als een systeem; welke blend is nodig om tot het beste marketingresultaat te komen? Of dat nu gaat om merkidentiteit, positionering, kanaalkeuze, purpose, brand experiences of doelgroep keuze. Een tipje van de sluier: het basisingrediënt: context; het werkzame ingrediënt; DNA, het resultaat: de smaaksensatie. We bieden de marketeer van nu een nieuwe frisse en totaal kijk op de drivers van marketing. We inspireren met cases: hoe lang gaat het nog goed met HEMA? Waarom gaat het fout met de Rabobank? Wat verklaart de aantrekkingskracht van start-ups? En waarom maatschappelijke ontwikkelingen de marketing van morgen gaan bepalen?
Voor wie?
De clinic is ontwikkeld voor mensen die even stil willen staan alvorens verder te gaan in de snel veranderende wereld. U werkt op het terrein van strategie, branding, communicatie, customer insights, business development of toezicht. Als u voelt dat u bezig moet zijn met strategische planning, met de purpose van uw merk, met een nieuw communicatieverhaal, met reputatie, met de klantvriendelijkheid van uw organisatie, dan is dit uw clinic. Willem laat u kennis maken met een volstrekt andere – niet lineaire – manier van werken waarbij u de taal van de strategievorming anno nu leert en ondertussen pragmatisch door ontwikkelt.
Door wie?
Willem Brethouwer is een gedreven (register) marketeer, marktvinder en onderzoeker, met een passie voor mensen, merken en markten. Ruim 30 jaar geleden richtte hij MarketResponse op, dat vorig jaar transformeerde naar SAMR. Willem is tevens aan Beeckestijn Business School verbonden als docent bij verschillende opleidingen over customer management en big data.
Wat neemt u mee naar huis?
- 8 draaiknoppen, 2 toeters, 1 bel en 1 systeemaanpak
- 4 verschillende perspectieven om de uitdaging van morgen op te pakken
- Tips en tricks voor de introductie van de marketingcocktail in uw eigen organisatie
Aanmelden
Kom op vrijdag 4 maart 2016 naar deze bijzondere clinic bij Beeckestijn Business School. De clinic wordt gehouden van 09:30 uur tot 11:30 uur bij Beeckestijn Business School, Leusderend 30, 3832 RC te Leusden. Inloop is mogelijk vanaf 09.10 uur. Deelname is gratis. Aanmelden kan hier.