Engage Academy is ons centrale opleidingsinstituut voor onze interne en externe opdrachtgevers. Continu blijven leren en ontwikkelen is de standaard bij Engage. Daarom krijgt iedereen bij Engage toegang tot onze Engage Academy. Dat kan vakinhoudelijk zijn zoals het organiseren en managen van persoonlijk en digitaal klantcontact. Maar we geven je ook ‘skills for life’, hoe voer je het echte gesprek? De Academy is de basis van het succes van onze mensen en zet ze in hun kracht.
Waar komen we vandaan?
Wiebe van Gool, trainer bij de Engage Academy neemt ons mee over de ontwikkelingen van de afgelopen jaren. “Het leren en ontwikkelen stond vijf jaar geleden nog in de kinderschoenen. Bijna alle trainingen waren klassikaal. Er waren verschillende doorstroomtrajecten en een instroomtraining wilde we het liefst zo kort mogelijk houden.
Dus was het tijd voor iets nieuws! De Blended learning methodiek; een leermethode die online en sociale trainingsmethodes combineert en integreert met traditionele klassikale activiteiten. Een mix van verschillende leervormen.”
Door het integreren van deze methode werd zelfstandig leren de nieuwe basis. Samen met onze trainers hebben we de instroomtrainingen gedigitaliseerd. En per partner werd er een projecttrainer verantwoordelijk voor het up-to-date houden van de content. Ook de instroomtrainingen zijn nu efficiënter ingericht. Medewerkers gaan veel zelfverzekerder aan de slag met werkzaamheden.
Focus op persoonlijke ontwikkeling
“Vanuit de operatie was er behoefte op persoonlijke ontwikkeling voor medewerkers. En in plaats van het zelf te ontwikkelen hebben we een paar jaar geleden het e-learning platform GoodHabitz ingekocht. Voor een goede adoptie hebben we geleerd dat we voor draagvlak moeten zorgen. We zijn bij al onze locaties op bezoek gegaan en hebben bijna elke medewerker persoonlijk gesproken over de lancering van GoodHabitz.
Bij Engage geloven we erin dat iedereen een kans verdient op persoonlijke ontwikkeling. Ook mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt geven we daarom graag een zetje in de richting van werk. Met ons AanZet-traject leiden we deze mensen op tot klantexpert, inclusief KSF certificaat, zodat ze klaar zijn voor een nieuwe toekomst in klantcontact.”
Waar staan we nu?
Bij Engage geloven we dat iedereen de beste versie van zichzelf mag zijn, ook op de werkvloer. Om dat te kunnen zijn, moet je jezelf blijven ontwikkelen. We noemen dit onze ‘ontwikkelfilosofie’. De Engage Academy en onze trainingen voor opdrachtgevers zijn de praktische uitvoering van deze filosofie. We geloven dat tevreden medewerkers zorgen voor tevreden klanten. Plezier, leren en ontwikkelen zijn daarin cruciaal.
“We hebben op dit moment nog twee aparte leerplatformen voor digitaal leren. Daarnaast zijn we bezig met de uitwerking van volledige opleidingstrajecten per functie en is onze on-boarding in een nieuw fris jasje gestoken om iemand écht welkom te heten bij de organisatie en zacht te laten landen, ongeacht functie.”
Ambities
“Belangrijk is om niet te proberen je hele L&D landschap in één keer aan te pakken. Het vergt tijd en soms wat bloed, zweet en tranen. Adoptie van een nieuwe leeroplossing is onwijs belangrijk voor draagvlak. Het is intensief en het levert erg veel op lange termijn.
Onze ambitie voor 2025 is om een continu lerende organisatie te worden waarbij iedere functie een eigen leertraject heeft. Ware professionals in klantcontact opleiden met skills for life.”
Wil je meer weten over deze innovatieve manier van trainen? Neem dan contact op met Blended learning specialist, Wiebe van Gool: 06-14975761 of wiebe.vangool@vanadgroup.com