Cybercriminelen vieren hoogtij en dus moet je callcenterbeveiliging een topprioriteit zijn. We noemen 5 belangrijke stappen die je echt moet gaan nemen.
In je callcenter komt je klant altijd op de eerste plek en dat betekent dat jij ervoor moet zorgen dat je hem beschermt tegen cybercriminelen die op data uit zijn.
Het is makkelijk om verwikkeld te raken in statistieken, rapportages en SLA’s, maar als callcentermanager moet callcenterbeveiliging echt bovenaan je lijstje staan.
Callcenters hebben een hoog risico op data-inbreuk, aangezien cybercriminelen maar al te goed weten dat al het klantcontact tegenwoordig digitaal plaatsvindt.
Het is belangrijker dan ooit dat je je callcenterbeveiliging op orde hebt, want je weet nooit wat voor ellende jouw kant op moment. We hebben een gedetailleerde gids gemaakt om je op weg te helpen! Lees het hier
Waarom is callcenterbeveiliging essentieel?
Callcenterbeveiliging helpt je een hoop problemen te voorkomen, zoals bijvoorbeeld datalekken. Je houdt de gevoelige data van je klanten veilig en zorgt ervoor dat de reputatie van je callcenter vlekkeloos blijft.
Naast de ethische kant van het verhaal, zijn er ook een aantal wetten waar je je aan callcenter aan moet houden zoals de AVG.