Intratuin is een organisatie met grote seizoenspieken. ContactCare sprak met Elwin van Intratuin over zijn beweegredenen om voor ContactCare te kiezen. Intratuin is een franchisewinkelketen met 53 tuincentra in Nederland, 3 in België en 10 in Duitsland. Het bedrijf werd in 1980 opgericht en is marktleider in Nederland en de grootste in de Benelux. Wij durven gerust te stellen dat iedereen in Nederland Intratuin in al haar geuren en kleuren kent. Daarom zijn wij blij dat we mogen bijdragen aan haar succes.
Een echt seizoensbedrijf
Intratuin is een organisatie met twee duidelijke seizoenspieken. Het voorjaar en de Kerst zijn momenten waarvan Intratuin zeer afhankelijk is. Het is dan dus ook belangrijk dat hier de beste service verleend wordt. Omdat Intratuin ook rustigere perioden kent is het voor hen niet mogelijk een eigen team aan te houden. Tijdens deze volumepieken vormen de medewerker van ContactCare daarom een flexibele schil. Dit geeft Intratuin de ruimte en flexibiliteit om op- en af te schalen bij wisselende volumes.
“Jullie leveren goed en getraind personeel en dit merk je in zowel de kortere inwerktijd als in de hoge output die geleverd wordt.”
Medewerkers snel up and running
Binnen Intratuin is het van belang dat medewerkers snel inzetbaar zijn. Zeker in de drukkere perioden is tijd schaars en snelheid dus een pré. Voordat onze medewerkers op locatie bij Intratuin aan de slag gingen waren zij al volledig ingewerkt op de ContactCare Academy. Voor de start hoefde Intratuin alleen nog systemen en procedures uit te leggen.
“Het is als organisatie fijn dat je naar de andere zaken vrijwel geen omkijken hebt, hierdoor is iemand snel up and running en dat werkt erg prettig. “, aldus Elwin van Intratuin.
Een leuke klik
De samenwerking met Intratuin kan op zijn minst als partnership worden beschouwd. We vroegen Elwin naar zijn ervaringen met ContactCare en wat ons anders maakt dan andere partijen waar Intratuin mee werkt.
“We kunnen eerlijk naar elkaar zijn en daar is wederzijds begrip voor, maar we kunnen ook onderling sparren en daarin zijn jullie eerlijk en open. Ook als dit soms betekent dat het niet altijd, commercieel gezien, in jullie eigen voordeel is. Dat vind ik erg belangrijk voor een langdurige samenwerking, die ik zeker voor me zie. ContactCare onderscheidt zich door het kwalitatief goed opgeleid personeel, die gewend zijn om met targets of KPI’s te werken en daar ook niet van schrikken. Maar daarnaast zijn het ook leuke mensen om in je team te hebben en dat is voor ons zeer belangrijk, er moet wel echt een klik met het team en het bedrijf zijn en tot nu toe zijn we daar nog niet in teleurgesteld!”, aldus Elwin.