“Wat willen we met onze IT-omgeving?” Een vraag die eens in de zoveel tijd op tafel komt. Zo ook bij Movenience, de innovatieve onderneming, gespecialiseerd in mobiliteitsgerelateerde betaalservices. Met hun diensten maken ze het weggebruikers makkelijker om te betalen voor de Westerscheldetunnel, Zeeuwse parkeergarages en voor de overtocht met de Westerschelde Ferry. De keuze viel op cloud oplossingen. Zo ook voor hun klantenservice. Peter Bazen, Manager Bedrijfssystemen, vertelt over de voordelen die zij ervaren met Genesys Cloud als contact center oplossing.
Zo was het eerst
Al sinds 2009 maakt Movenience gebruik van Genesys PureConnect. Deze applicatie die op locatie draait heeft als nadeel dat je afhankelijk bent van een server. Peter: “Zoals bij alle servers heb je te maken met regelmatige versie updates wat de nodige tijd en kosten met zich meebrengt. Bovendien was voor onze medewerkers het nadeel van deze oplossing werkplekgebonden was. Door werken met een vast toestel was thuiswerken niet mogelijk.”
Zo is het nu
Zoals de naam al verklapt: Genesys Cloud is een contactcenter applicatie uit de cloud. Met standaard de laatste updates en functionaliteiten beschikbaar. Peter: “Deze oplossing werkt via een browser. Welke browser je ook gebruikt, de medewerker kan gelijk aan de slag. Inloggen is eenvoudig en de gebruikerservaring is een stuk beter dan eerst. Het grootste voordeel? Ja, dat is dus dat de medewerkers nu vanuit huis kunnen werken.”
Wennen
Peter vervolgt: “Eerlijk is eerlijk, onze medewerkers hebben toch even tijd nodig gehad om te wennen. Het werken vanuit een browser werkt net even anders, er verschijnen pop-ups en ook signalering werkt net even iets anders. De gebruikerservaring maakt gelukkig een hoop goed!”
Ontwikkelingen
Je hebt als organisatie altijd te maken met ontwikkelingen en dan is bedrijfscontinuïteit belangrijk. Movenience herkent dit ook. Peter: “Voor de Westerschelde tunnel betaal je op dit moment nog tol. Er wordt gesproken om dit tolvrij te maken. Een beslissing die behoorlijke impact kan hebben voor ons. Die continuïteit voor Movenience, daar past Genesys Cloud perfect bij. Je hebt gewoon meer zekerheid en bent niet afhankelijk van servers.
“Ik ben blij met Genesys Cloud voor de klantenservice van Movenience. Je hebt altijd de nieuwste versie tot je beschikking en eigenlijk zitten alle functionaliteiten erin. Die keuzevrijheid – zetten we iets wel of niet in – is ideaal om goed op de toekomst en alle ontwikkelingen in te kunnen spelen.” – Peter Bazen, Manager Bedrijfssystemen
Het hele interview lezen? Klik op de button hieronder.