“Transavia neemt Engage aan boord”. Dit bericht deelden wij 3 jaar geleden en daar zijn wij nog steeds enorm trots op. Onder Transavia’s motto ‘We make low cost feel good’ maken wij als partners continu verdere stappen in de innovatie en ontwikkeling van klantcontact, waarbij de klantbeleving centraal staat. Twee mensgerichte organisaties die staan voor kwaliteit en een excellente klantbeleving, waardoor we dezelfde taal spreken en één team zijn.
Op 16 november 1966 vond de eerste vlucht van Transavia plaats. Dit is vandaag 55 jaar geleden en namens Engage willen wij Transavia hartelijk feliciteren met deze mijlpaal.
Wat onze samenwerking zo bijzonder maakt? En wat Transavia zo bijzonder maakt? Deze vraag stelden wij aan enkele van onze medewerkers…
Lenard, CEO – Mijn persoonlijke overtuiging is dat de reis vaak minstens zo boeiend is als de bestemming. Dat geldt letterlijk want ik vind het heerlijk om te reizen, maar in onze relatie ook figuurlijk met de doelen die we samen willen bereiken. En steeds de opdracht: hoe kan het anders en beter (en goedkoper want niet voor niets low cost)?
Ook qua klantjourneys is Transavia mijn favoriet. Storytelling vanuit perspectief van de consument. Stel je boekt voor jou en je partner een vlucht naar Valencia en je ontvangt geen boekingsbevestiging, wat doe je dan? Hoe zoek je dan contact? Dan heb je contact en je krijgt het aanbod om ook de middenstoel in het rijtje van drie te boeken, wat heb je er voor over? Wat zou je ervan vinden als de medewerker ook informeert of je reisverzekering in orde is? Kortom, er zit zoveel meer in het gesprek en er is genoeg te doen!”
Abel, Capaciteitsmanager – “Voor mij, vanuit mijn rol én als persoon, geeft Transavia vanaf dag één een thuisgevoel. Samen voor hetzelfde doel door van elkaar te leren en ook als de belangen uit elkaar lopen, toch dat gezamenlijke doel behouden.”
Inke, Marketing & Sales manager – “Vanaf de allereerste presentatie voelden wij de DNA match met Transavia, wat ook de basis werd voor onze samenwerking. De gesprekken waren direct persoonlijk en toen al voelde ons partnership aan als eentje waarin we mooie dingen met elkaar kunnen bereiken. Vanaf het begin zijn wij vanuit wederzijds begrip samen op zoek gegaan naar oplossingen en wij kijken ernaar uit dit ook in de toekomst samen te kunnen blijven doen, zodat de klanten van Transavia ieder contact als gemakkelijk, persoonlijk en waardevol ervaren.”
Daniëlle, COO – “De feel good tegen acceptabele prijzen als je met ze vliegt. Binnen Europa staan ze voor mij op nr. 1 als ik vlieg. Al lang voordat ik bij Engage startte. Dus extra leuk om nu ook een kijkje in de keuken te mogen nemen en de klanten te mogen bedienen. Ik vind de manier waarop zij zich staande hebben gehouden afgelopen jaar bewonderingswaardig!”
Vitesh, Value Delivery Manager – “Vanaf de start op het Transavia account merk ik een speciaal gevoel. Wij als Engage hebben een bijzondere DNA match met Transavia wat je goed kunt terugzien in de samenwerking. Daarnaast proberen we het bekende motto ‘We make low cost feel good’ terug te laten komen in elk contact die wij maken met de passagiers. Als ik terug blik, zijn de bijzondere gebeurtenissen (Schiphol brandstofstoring, faillissement Thomas Cook, Corona vouchers etc.) mij het meest bijgebleven. Hoe zorg je er gezamenlijk voor dat je in dit soort situaties het hoofd boven water houdt en het optimale eruit haalt.”
Nicole, Value Delivery Manager – “Sinds ik heb kennis gemaakt met het team van Transavia een aantal weken gelden herken ik hun daadkracht. Het echt samen aanpakken en doorzetten. Met daarbij echt oprechte aandacht en plezier. Altijd met een gezonde dosis openheid en zelfinzicht. Transavia en Engage hebben hetzelfde DNA. Daarom verwacht ik dat onze samenwerking de komende 55 jaar alleen nog maar intensiever wordt, up we go!!”
De afgelopen periode is er veel veranderd in de reiswereld. De klantexperts, Transavianen genoemd, werken met veel inzet en enthousiasme door om alle vragen van klanten te beantwoorden. Inmiddels zijn er 200 Transavianen operationeel om elke dag weer alle vragen te beantwoorden. Niet zomaar medewerkers, maar échte Transavianen die in ieder contact met de klant vriendelijk, bevlogen, verantwoordelijk en daadkrachtig zijn.