ContactCare heeft gekozen voor BrightPensioen. Medewerkers van de specialist in klantcontact kunnen daardoor hun potje voor later opbouwen bij BrightPensioen. In de branche van klantcontact, met veel jongere medewerkers, is het aanbieden van een pensioenvoorziening nog niet gebruikelijk. ContactCare wil daarin voorloper zijn.
Jasper Meerding, Founder ContactCare: “Onze medewerkers staan centraal in het leveren van goede dienstverlening. Naast werkgeluk zetten wij in op een leven lang leren. Binnen onze organisatie kunnen mensen doorgroeien. We zoeken naar ieders onontdekte potentieel. Bij deze ‘leven lang leren’ benadering hoort ook dat we luisteren naar behoeften van onze medewerkers. De oudedagsvoorziening is iets waar de, toch vaak jonge, doelgroep in klantcontact niet vaak mee geconfronteerd wordt. Het is in onze branche niet iets vanzelfsprekends. Dat is jammer want het vak klantcontact stond al een tijd niet in het beste licht. Tijd om daarin verandering te brengen en voorop te lopen. Daarom zijn wij trots dat wij deze samenwerking met BrightPensioen aangaan en naast onze klanten, óók onze medewerkers blijvend verder kunnen helpen.”
Sjaak Zonneveld, directeur BrightPensioen: “Het aantal werkgevers voor ons kiest stijgt steeds sneller. Het zijn vaak jongere ondernemingen die flexibiliteit willen en daarom kiezen voor een alternatief, zoals BrightPensioen. Het wordt ook steeds meer ingezet als extra arbeidsvoorwaarde in een steeds krappere arbeidsmarkt.”
Bedrijven als Too Good to Go, Blendle, Vandebron, Temper, Broad Horizon, Flow Traders, Youfone, Wundermart, Polarsteps en Channable gingen ContactCare voor.
Van oudsher was pensioenopbouw de verantwoordelijkheid van een werkgever. Via een pensioenfonds of -verzekeraar wordt een collectieve pensioenregeling afgesloten voor alle medewerkers. Hierbij is er weinig flexibiliteit. Voor sommige bedrijven is dit nog steeds verplicht. Maar (jonge) bedrijven die zich niet verplicht bij een pensioenfonds hoeven aan te sluiten en toch iets willen doen voor hun werknemers op pensioengebied, kiezen steeds vaker voor de oplossing van BrightPensioen.
Werknemer zelf aan het stuur
Bij BrightPensioen bouwt een medewerker individueel aanvullend pensioen – lijfrente – op in de derde pijler. Het verschil met pensioen in de tweede pijler zit ‘m vooral in de flexibiliteit en verantwoordelijkheid. De medewerker zit zelf aan het stuur van zijn pensioenrekening en beheert deze online. De werkgever geeft eventueel een toelage op het salaris, maar dat is niet verplicht. Maandelijks incasseert BrightPensioen de inleg en belegt deze tegen kostprijs. De medewerker ontvangt het fiscale voordeel terug van de Belastingdienst.
Brightpensioen binnen ContactCare
Het beleid binnen ContactCare is dat de werkgever het inschrijfgeld en de jaarlijkse kosten betaald. Daarnaast ontvangt de medewerker 1.5% tot 5% extra brutosalaris, afhankelijk van de arbeidsduur. De medewerker ziet dit apart op zijn of haar loonstrook staan en kan zelf beslissen of zij dit willen sparen, uit willen geven of willen inleggen bij Brightpensioen. Binnen de organisatie zijn meerdere informatieavonden georganiseerd hier krijgt iedereen de kans om vragen te stellen en voor zichzelf een keuze te maken wat zij met dit extraatje willen doen.