Hoe zorg je er als financiële instelling voor dat je klantcontact die ‘persoonlijke touch’ kunt blijven geven? Want dat de nodige uitdagingen spelen in de financiële sector, dat mag duidelijk zijn; De slag wordt gemaakt naar digitaal met tegelijkertijd de risico’s voor cyberaanvallen, de hervormingen van de regelgeving, de opkomst van digital finance, de druk op de arbeidsmarkt. Zomaar een aantal voorbeelden die op dit moment spelen.
Oh ja, en dan vergeten we nog bijna de hele thuiswerk-kwestie die er vorig jaar ineens bijkwam. En heel eerlijk? Dit is nog maar het topje van de ijsberg aan uitdagingen die je hier leest.
Ondertussen is het behouden van klanten én het tevreden houden van klanten ook een onderwerp dat hoog op de agenda staat. Niet verwonderlijk dus dat er wordt gekeken naar de bedrijfsstrategie van het klantcontact en dat daar nieuwe overwegingen in gemaakt worden.
Zoektocht naar het beste contactkanaal
De ‘good-old’ telefoon, Facebook, chat, een mijn omgeving, website, e-mail, de traditionele post, fysieke loketten en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Het aantal contactkanalen is nauwelijks nog te overzien voor klant en bedrijf.
Nog altijd is persoonlijk live contact met klanten de manier waarop je de meeste verbinding hebt. Tegelijkertijd is deze manier van werken behoorlijk kostbaar weten we inmiddels. Het kantoorpand, de personeelsbezetting, reistijd etc. Het klinkt behoorlijk logisch dat dit uiteindelijk geen houdbare situatie is. De zoektocht is daarmee gestart naar het beste contactkanaal waar tóch persoonlijke service mee geboden kan worden.
Videobellen als oplossing
Zo simpel als je tegenwoordig betaalt met een QR-code, zo eenvoudig wil je toch ook persoonlijk klantcontact ? Onze collega Tjerk van Zoest schreef er een blog over wat de logische voordelen zijn van videobellen voor de financiële sector. Maar nóg leuker, hij schreef óók over de voordelen waar je misschien nog niet eerder aan dacht!
Klik op de button om door te lezen.