Avaya, leider in oplossingen om communicatie en samenwerking te verbeteren en vereenvoudigen, is uitgeroepen tot ‘Leader’ in The Aragon Research Globe for Unified Communications and Collaboration (UC&C) 2021. De beoordeling was gebaseerd op de strategie en de prestaties van de onderzochte leveranciers.
Avaya OneCloud UCaaS-oplossingen hebben voor een revolutie gezorgd op het gebied van traditionele videomeetings. Deze oplossingen maken meeslepende, always-on collaboration mogelijk en helpen bedrijven om te gaan met de onvoorspelbare work-from-anywhere world. Nu we overstappen naar nieuwe, hybride werkmodellen, stelt Avaya teams in staat om samen te werken over verschillende afdelingen en vanaf verschillende locaties. Dit gebeurt op een manier waarmee de zogeheten ‘Zoom-vermoeidheid’ wordt voorkomen.
Volgens het rapport, geschreven door Jim Lundy, hoofdanalist bij Aragon Research, biedt Avaya OneCloud UCaaS een breed aanbod UC&C-oplossingen die zowel in de cloud als lokaal beschikbaar zijn.
“Avaya Cloud Office heeft het aantal gebruikers sterk zien toenemen en is omarmd door het grote partnernetwerk van Avaya. Avaya Spaces is Avaya’s eigen platform. Het biedt een complete UC&C-oplossing met meetings, messaging en telefonie, ondersteund door Avaya’s enterprise- en midmarket-platforms. Spaces is gebouwd op een modulaire CPaaS-architectuur voor samenstelbare en aanpasbare experiences. Dit stelt organisaties in staat om snel de experience op te bouwen die ze nodig hebben voor verticals of workflows”, aldus Lundy.
Aragon Research voorspelt dat in 2023 “de verhouding gesprekken tussen mens-mens en mens-chatbot nagenoeg gelijk zal blijven.” Avaya past AI en machine learning op nieuwe manieren toe in zijn OneCloud experience-platform om persoonlijkere, in-the-moment engagement te creëren. Dit omvat het gebruik van AI om de impact en waarde van visuele, hoorbare en collaborative experiences in zijn Unified Communications (UCaaS)-aanbod te vergroten. Het rapport stelt dat “Avaya AI onderdeel heeft gemaakt van zijn algemene UC&C-focus, en zijn partnerschap met NVIDIA is een zet die anderen waarschijnlijk zullen navolgen.”
“Om succesvol te zijn in de toekomst, is het belangrijk dat bedrijven nu nieuwe manieren van samenwerking en engagement met klanten en werknemers benutten”, zegt Michiel Noordermeer, Managing Director Avaya Benelux. “Organisaties en hun klanten zijn afhankelijk van workstream collaboration-oplossingen die betrouwbaar en veilig zijn en geweldige experiences leveren, of medewerkers nu op kantoor, thuis of onderweg zijn. Avaya OneCloud speelt in op de behoeften van zowel medewerkers als klanten, aangezien deze experiences steeds vaker met elkaar zijn gelinkt en bedrijven allemaal overgaan op nieuwe manieren van werken, ongeacht waar ze zich bevinden.”
“Er is wereldwijd dringend behoeft aan ondersteuning voor het werken op afstand. Een van de beste manieren waarop ondernemingen hun teams op afstand kunnen helpen, is via de communicatiemodaliteiten van een UC&C-platform”, aldus Jim Lundy van Aragon Research. “Avaya benut zijn uiterst veerkrachtige platformen in zijn cloud-aanbod en is goed gepositioneerd om aan de wensen van organisaties te voldoen met het groeiende portfolio van slimme video-oplossingen.”
The Aragon Research Globe is een marktevaluatie-tool die grafisch weergeeft hoe Aragon Research een specifieke markt en de bijbehorende leveranciers evalueert. Aragon Research onderzocht zestien grote leveranciers in een markt die zich richt op alle vormen van samenwerking en communicatie. Dit gebeurde op basis van drie dimensies die een vergelijkende evaluatie van de deelnemers in een bepaalde markt mogelijk maken. ‘Leaders’ hebben uitgebreide strategieën die aansluiten bij de richting waarin de branche en de marktvraag zich beweegt, en presteren goed op basis van die strategieën.