Bij VANAD Engage geloven wij dat de relatie met de klant en medewerker hét bestaansrecht is van organisaties. Servicebeleving is één van de belangrijkste onderliggers van een goede relatie met de klant en in veel markten nog de enige écht onderscheidende factor. Passie voor de mens is wat ons drijft. Medewerker, consument, partner, wij maken écht verbinding om te begrijpen en van daaruit te handelen.
Bij VANAD Engage is het onze overtuiging dat als je klantbeleving wilt verbeteren, je moet durven digitaliseren en de wens van de klant centraal durft te stellen. Wij geloven in voorkomen of digitaal waar mogelijk, persoonlijk waar gewenst. Wanneer je als klant uiteindelijk te woord wordt gestaan door vriendelijke klantexperts, die gespecialiseerd zijn in hun vak, met plezier naar hun werk gaan en beschikken over de juiste skills en competenties, dan heb je te maken met klantbeleving in plaats van klantcontact.
Gaat het om klantenservice of juist om klantbeleving?
Het verschil tussen klantenservice en klantbeleving is dat terwijl klantenservice één stukje van de puzzel is – gericht op menselijke interactie en directe ondersteuning van klanten – klantbeleving de optelsom is van het hele klanttraject met jouw organisatie.
Klantenservice is de service en het advies dat aan een klant wordt verleend voor jouw product of dienst wanneer dat nodig is. Het is het menselijke element in het klanttraject en de stem die jouw klant zal herkennen als vertegenwoordiger van de organisatie.
Klantbeleving, Customer Experience of CX, verwijst naar het bredere klanttraject binnen de organisatie en bevat elke interactie tussen de klant en het bedrijf. CX omvat de manier waarop de klant jouw product of dienst gebruikt, hun interacties met zelfservice ondersteuningsopties, het gevoel van het binnenlopen van de winkel, interacties met het team van de klantenservice, en nog veel meer.
Bij VANAD Engage is de basis van onze dienstverlening de menselijke gesprekken waarbij de verbinding met de consument centraal staat. Deze basis ondersteunen wij met technologie en een data-strategie waarbij conversaties worden omgezet in data en inzichten die leiden tot concrete verbeterprogramma’s. Customer Experience is iets wat voortdurend gevoed en onderhouden moet worden. Als je je meer richt op strategieën voor klantervaring, oefenen ze een positieve invloed uit op klantenloyaliteit, klantbehoud en het verhogen van de omzet.
Zowel klantenservice als klantbeleving is essentieel voor het succes van een organisatie. Bij VANAD Engage kun je terecht voor elk vraagstuk wat te maken heeft met deze elementen. Starten, optimaliseren en transformeren in de breedste zin. Meer weten? Neem contact op met Inke Lunenberg via inke.lunenberg@vanadgroup.com