Het 360-graden klantbeeld is een term die het laatste jaar steeds meer terugkomt als je het hebt over klantcontact. Het woord zegt het eigenlijk al: bij het 360-graden klantbeeld verkrijg je een volledig beeld van je klant door het verzamelen van data via alle contactkanalen. Maar hoe zorg je ervoor dat je zo’n volledig beeld van je klant krijgt?
Jouw klant neemt via verschillende kanalen contact op met je bedrijf voor vragen, ondersteuning en om producten te kopen. Om hem of haar zo goed mogelijk te helpen wil je dus een compleet inzicht van alle klantcommunicatie. Dit helpt je namelijk om nog beter in te spelen op de klantbehoefte.
Wij geven je 7 tips om inzicht te krijgen in het 360-graden klantbeeld.
- Gebruik de juiste tools
- Zorg dat je data van goede kwaliteit is
- Maak gebruik van big data-analyse
- Zorg dat je weet welke informatie je nodig hebt
- Ontdek wat klanten met je willen delen
- Zorg dat iedereen meedoet
- Het 360-graden klantbeeld is nooit compleet
Het hele artikel lezen?
Lees de 7 tips om inzicht te krijgen in het 360-graden klantbeeld hier