Royal FloraHolland, de grootste bloemenveiling ter wereld, en Frontline Solutions gaan gezamenlijk Genesys Cloud implementeren en uitrollen als klantcontact oplossing. Daarbij wordt de Workforce Management oplossing Verint Monet geïmplementeerd als vervanging van de huidige Excel-planning. Voor optimale flexibiliteit en efficiency in het klant contact center worden beide oplossingen en Microsoft Dynamics met elkaar gekoppeld.
Zoektocht
Vorig jaar startte voor Royal FloraHolland de zoektocht naar een Workforce Management oplossing. Na meer inzicht in de strategie en visie werd de zoektocht uitgebreid naar een telefonieplatform. Mede ingegeven door het thuiswerken van de medewerkers en de verwachting dat die ontwikkeling ook in de toekomst blijvend is.
De combinatie van een WFM- en telefonieoplossing werd gevonden in de WFM-oplossing van Verint Monet en de klantcontact oplossing van Genesys. De beide cloud oplossingen bieden een innovatieve en flexibele basis die overal toegankelijk is. Bovendien zijn de oplossingen rijk aan functionaliteit en eenvoudig te beheren door het contact center zelf.
De verschillende oplossingen worden naadloos geïntegreerd samen met het CRM-systeem Microsoft Dynamics. Hierdoor zijn medewerkers in staat veel efficiënter de klant te bedienen. Met een stijging van klant- en medewerkertevredenheid als gevolg.
De keuze voor Frontline Solutions als partner
Arja Boele, Manager Klant Contact Center: “Toen bleek dat Frontline Solutions zowel Genesys Cloud als Verint Monet als oplossing aanbood, was de keuze voor ons niet meer lastig. We ervaren Frontline als een fijne gesprekspartner, een niet al te groot bedrijf met aandacht voor de klant. Ze zijn goed in meedenken met hun klanten en zijn flexibel. Royal FloraHolland heeft dit als grote organisatie zonder ervaring met cloud oplossingen gewoon nodig. En, er was simpel een goede klik en dat vind ik erg belangrijk voor een goed partnership.”
Geen afhankelijkheid
“We hebben diverse gesprekken gehad met Royal FloraHolland en al vanuit het initiële gesprek rond Workforce Management begrepen we dat er een bredere wens aanwezig was. Royal FloraHolland had duidelijk de behoefte om als klant contact center meer zelfstandigheid en flexibilteit te creëren en daarmee de afhankelijkheid van doorlooptijden bij leveranciers te verminderen”, vertel Martine van Sante, Senior Account Manager van Frontline Solutions. “Daarbij zochten zij meer mogelijkheden om de afdeling aan te sturen, aansluitend op hun visie en strategie. Bovendien werd gezocht naar één leverancier voor alle diensten. Die oplossing bieden wij Royal FloraHolland. En ondanks dat bijna alle afspraken online plaatsvinden, ervaren we een goede samenwerking om de gewenste resultaten te behalen.”
Interesse?
Meer weten over de Workforce Management oplossing Verint Monet? Schrijf je dan in voor ons webinar van 10 juni.
Over Royal FloraHolland
Royal FloraHolland is een coöperatie van kwekers en al meer dan 100 jaar brengen we kwekers en kopers bij elkaar. We streven naar duurzaam succes voor onze leden en werken samen met alle partijen in de sierteeltsector, zodat de sector blijft groeien. Wij geloven dat we samen slimmer en beter zijn. En meer kunnen doen voor minder kosten dan ieder alleen. Samen worden we steeds efficiënter en duurzamer en bouwen we aan een toekomstbestendige sierteeltsector. Doe met ons mee – Connect to grow. www.royalfloraholland.com