2Grips, leverancier van service management diensten, heeft Freshservice van Freshworks gekozen als extra service management oplossing in hun portfolio. Het kersverse partnership tussen Freshworks en 2Grips zorgt ervoor dat middelgrote bedrijven in heel de Benelux de optie hebben om te kiezen voor het flexibele softwarepakket van Freshworks.
2Grips is een consultancy bedrijf dat vanuit zijn kantoren in Turnhout en Eindhoven een verscheidenheid aan klanten bedient in verschillende sectoren. 2Grips heeft zich gespecialiseerd in de complete implementatie van service management oplossingen inclusief opleidingsmogelijkheden. De dienstverlener bedient een variëteit aan klanten, waaronder verzekeraars, banken, overheden, universiteiten en industriële partijen.
De organisaties die 2Grips als klant hebben, kunnen de oplossingen toepassen in de breedste zin in verschillende functies en afdelingen. Zo ondersteunen de service management oplossingen onder andere HR, Facilitaire en IT-functies. Danny van Vosselen, Managing Partner bij 2Grips vertelt: “Onze klanten zijn continue bezig om verbeteringen in hun dienstverlening door te voeren. Het is dan ook een grote eer om zulke ondernemingen bij hun digitale groeiambities te mogen ondersteunen. Hierbij kijken wij verder dan de eentjes en de nulletjes. Wij proberen zo goed mogelijk de verwachtingen en ervaringen te beheren van hun eindgebruikers. Een SLA die mooi groen kleurt zegt immers niets over de menselijke ervaringen achter de diensten.”
Keuze voor Freshworks
Als onderdeel van hun dienstenaanbod, had 2Grips reeds twee service management oplossingen in hun portfolio. Een “ready-to-use” oplossing aan de ene kant en aan de andere kant “toolbox” oplossing die volledig aan te passen is in functie van de noden van de klant. Een product wat zich kenmerkte door beide uitersten, was nog geen onderdeel van 2Grips’ aanbod. Tegelijkertijd was 2Grips al eerder op zoek naar manieren om een nieuwe doelgroep aan te spreken die geholpen is met een service management oplossing die zowel aanpasbaar is als laagdrempelig in het gebruik. Na een marktonderzoek en productpresentatie kwam Freshservice uit de bus als de juiste partij om hun dienstenassortiment aan te vullen; een volwassen oplossing met een modulaire opbouw.
Naast een technische match was de visie op service management en passie voor simpliciteit van beide partijen doorslaggevend. Danny van Vosselen: “Wij denken heel graag mee met onze klanten rekening houdend met hun strategie en lange termijn visie omtrent hun eigen dienstverlening. Een service management oplossing die ons in staat stelt om dit voor onze klanten te realiseren, moet intuïtief zijn en correct aanvoelen. Dit was voor beide vereisten het geval met Freshservice.”
Danny van Vosselen, Managing Partner, 2Grips voegt toe: “Wij zagen dat er een grote groep organisaties bestaat die behoefte heeft aan een oplossing die aan te passen is aan de procesmatige manier van werken en die matcht met een specifieke bedrijfscultuur die bij die werkwijze hoort. In onze ogen sluit het flexibele karakter van Freshservice naadloos aan op deze nieuwe doelgroep en waren de concurrerende tarieven ook een overtuigende factor. Bovendien zit onze nieuwe doelgroep in een fase dat zij geavanceerde digitale oplossingen willen omarmen. Met de mature functionaliteiten weet Freshservice zich te onderscheiden van concurrerende pakketten.”
Raymond Hüner, General Manager Benelux en Nordics bij Freshworks, is bijzonder blij met de keuze van 2Grips voor Freshservice: “Wij hebben 2Grips leren kennen als een partij die niet over één nacht ijs gaat bij het selecteren van hun partners. Ze baseren hun keuze op de business cases van hun klanten en we zijn dan ook trots dat ze voor ons hebben gekozen. Ze zijn al jaren succesvol en innovatief op het vlak van IT Service Management en we verwachten dan ook samen mooie resultaten te behalen. ”
Over 2Grips
2Grips wil haar klanten laten excelleren bij het leveren van hun diensten en levert oplossingen als antwoord op een breed scala van Service Management uitdagingen. Met onze adviesdiensten en Service Management oplossingen zorgen we ervoor dat diensten optimaal aansluiten bij de wensen van de eindgebruikers van onze klanten. Dit terwijl ze efficiënt en effectief kunnen worden geleverd.
Buiten de implementatie van Service Management oplossingen, levert 2Grips adviesdiensten die gericht zijn op het optimaliseren van service gerichte organisaties. Voorbeelden van deze diensten zijn het geven van trainingen, het coachen van medewerkers, het uitvoeren van audits, het optimaliseren van interne processen, het definiëren van een service catalogus en SLA’s en het begeleiden van service organisaties op vlak van continue verbetering.
Daarnaast is 2Grips ook geaccrediteerd voor zowel ITIL als SIAM opleidingen, en beschikken ze over een uitgebreid aanbod van e-learning.
Over Freshworks
Freshworks biedt innovatieve customer engagement software voor bedrijven van elke omvang, waardoor het voor teams eenvoudig is om hun klanten voor het leven te werven, te binden en te behouden. Freshworks SaaS-producten bieden een 360-graden-overzicht van de klant, zijn klaar voor gebruik, eenvoudig in gebruik en bieden een snel rendement op de investering. Het hoofdkantoor van Freshworks is gevestigd in San Mateo, Verenigde Staten. Wereldwijd werken meer dan 3.000 medewerkers in kantoren over de hele wereld. Het bedrijf telt meer dan 40.000 klanten over de hele wereld, waaronder Honda, Bridgestone, Hugo Boss, Toshiba en Cisco. Ga voor meer informatie naar www.freshworks.com/nl