Freshworks Inc., aanbieder van customer engagement-software, heeft het eerste halfjaar van 2020 haar positie in de Nederlandse markt verder versterkt. De klantenkring groeide met ruim tweehonderd nieuwe klanten, het lokale team in het Utrechtse kantoor werd fors uitgebreid en aan het partner-ecosysteem werden nieuwe partijen toegevoegd. De groei is in lijn met de prestaties die het SaaS-bedrijf internationaal laat zien.
Steeds meer Nederlandse bedrijven zien dat het cloud-gebaseerde Freshworks-platform een nieuwe generatie customer engagement-software vertegenwoordigt, die gefocust is op de gebruikers, eenvoudig in gebruik en beheer, en die geïntegreerd kan worden met de andere systemen bij de klant. Het heeft ertoe geleid dat bedrijven in verschillende sectoren Freshworks selecteren voor hun dienstverlening naar interne en externe klanten.
Binnen de financiële dienstverlening zijn dit bijvoorbeeld Euronext en Payvision, in de retail onder meer Carrefour en Loods 5. In de industriële sector mag Freshworks inmiddels Royal HaskoningDHV, Schoeller Allibert en Profel tot haar klanten rekenen. Tot slot springen ook ATAG, Fonky Sales en ilionx in het oog. De groeiende klantenkring in Nederland levert daarmee een bijdrage aan het wereldwijde succes van Freshworks, dat haar jaarlijks terugkerende omzet (ARR) zag stijgen tot 200 miljoen dollar.
De groei van Freshworks in Nederland is ook terug te zien bij het lokale team. De omvang van de Nederlandse equipe verdubbelde de afgelopen zes maanden, waarbij er steeds meer verschillende functies in Nederland zijn bijgekomen. Zo kwam Amber Delno, voorheen werkzaam voor Salesforce, aan boord als Senior Field Marketing Manager Benelux en Nordics.
Ook het partnerkanaal van Freshworks werd uitgebreid om beter aan technische en marktgerichte klantvragen te kunnen voldoen. Aan bestaande lokale partners Gorilla Services (voorheen CYS), ITAMSoft, Loyalty en Torel werden recentelijk TKC Digital en eVolve toegevoegd. Daarnaast werden er samenwerkingen met Tata Consultancy Services, CGI, AWS en Accenture aangekondigd.
Volgens Raymond Hüner, General Manager Benelux en Nordics bij Freshworks, weerspiegelen de huidige ontwikkelen de reis die het bedrijf meemaakt. “We steken onze ambitie dat we in het midden- en grootzakelijke segment stevig willen groeien, niet onder stoelen of banken. Onze investeringen in het productportfolio, het team en nieuwe samenwerkingen betalen zich in dat opzicht uit. Tegelijkertijd willen we ook goed in de gaten houden wat binnen de huidige context de behoeften van onze mensen en onze klanten zijn. Er worden andere dingen gevraagd dan in voorgaande jaren.”