VANAD Engage is partner in customer experience en customer contact. Voor een groot aantal opdrachtgevers zijn wij dé partner voor het uitvoeren én optimaliseren van klantcontact. We doen dit voor meer dan 40 toonaangevende bedrijven in Nederland, allemaal opdrachtgevers die hetzelfde beeld hebben over partnership en samen groeien. Onze Value Delivery Managers (VDM) bij VANAD zijn verantwoordelijk voor één of meer van onze engagement centers, die we voor iedere opdrachtgever apart hebben ingericht. Hoe is het om voor deze engagement centers verantwoordelijk te zijn? Wij vroegen het twee Value Delivery Managers, Sharon Braam en Lorenzo Merghart.
Wat doe je allemaal op een dag?
“Geen dag is hetzelfde!”, zegt Sharon. “Ik schakel van het uitwerken van een nieuw pricingsmodel, naar het bijsturen van de operatie als de performance te lang achterblijft. Van een overleg met de opdrachtgever over de plannen voor 2021, naar een meeting met IT omdat de uitrol van systemen niet vlekkeloos genoeg gebeurt. Ik ben bezig met analyses van het ene project, terwijl ik met een andere opdrachtgever in overleg ga om een juiste keuze te maken in het besturingsmodel en het bijbehorend partnership. Oh en tussendoor heb ik een overleg met collega delivery managers, om te kijken hoe we stappen kunnen zetten in het verder boosten van onze medewerker tevredenheid. Veel dynamiek dus, veel schakelen, veel snelheid, maar vooral veel plezier!”
“Wat ik op een dag allemaal doe? Het is topsport in de breedste zin van het woord; dagelijks sparren en coachen met de managers binnen alle verschillende operaties en waar nodig ondersteuning en richting bieden om onze doelstellingen te overtreffen. In gesprek met relaties over het opstellen van bijvoorbeeld een veranderkalender of roadmap om het klantcontact nog efficiënter en/of slimmer in te richten. Maar ook dagelijkse beleidszaken bespreken met collega’s om de eigen organisatie en samenwerking onderling te versterken. Never a dull moment!”, aldus Lorenzo Merghart.
Wat maakt werken als VDM’er voor jou zo leuk?
“De verbinding maken tussen strategische doelstellingen en de operatie, door te focussen op partnership en iedere dag met en van elkaar leren. Ik mag iedere dag voor mijn opdrachtgevers het verschil maken en ik krijg energie als ik zie dat iedereen daarin stappen maakt. De samenwerking met de opdrachtgever, de samenwerking met de verschillende teams, het schakelen met interne en externe experts, vanuit partnership komen tot nog beter oplossingen en met elkaar durven groeien. Love it!”, aldus Sharon.
“De diversiteit tussen en binnen alle accounts en verschillende merken waarvoor je verantwoordelijk bent, maakt het werken als VDM’er erg leuk” geeft Lorenzo aan. “Je hebt contact met verschillende managers en klanten met ieder een eigen dynamiek. Het valt allemaal onder de as van mensenwerk en persoonlijke relaties, gunnen, geven en nemen, echt ‘people-business’ dus. Het is leuk als je samen met de klant kunt sparren en gezamenlijk de schouders eronder zet om zo samen tot mooie dingen te komen!”
Wat had jij totaal niet verwacht?
Sharon; “De diversiteit aan opdrachtgevers.Ik wist dat VANAD veel verschillende opdrachtgevers heeft, maar niet dat er zoveel verschillen zitten in de verwachtingen van partnership, de besturing van klantcontact en de doorvertaling van customer experience. Dat maakt het nog uitdagender!”
“Deze diversiteit”, geef Lorenzo aan, “betekent ook dat zaken heel snel een uitdaging kunnen worden; dit vraagt om steeds goed na te blijven denken over het juiste business- en afrekenmodel, samenwerking- en communicatievormen die je overeenkomt met de verschillende opdrachtgevers. Alleen zo blijf je samen met je relaties aan de bal.”
Wat moeten sollicitanten weten over VANAD volgens jou?
Sharon; “Human Engagement staat bij VANAD bovenaan. Connectie maken met mensen, van elkaars kracht en talent gebruik maken en elkaar helpen om te groeien is de basis. Zowel intern als extern. Daarnaast is VANAD een broeikas van nieuwe ideeën en snelle ontwikkelingen, die we vanuit passie en ‘can-do mentaliteit’ in de praktijk brengen.”
Lorenzo; “VANAD heeft een Happy People filosofie en zeer goede ontwikkelingsmogelijkheden. Beschik jij over ondernemerschap en heb je geen 9 tot 5 mentaliteit … dan kun je je echt ontwikkelen bij ons en helpen we je om je persoonlijke ambities te realiseren. Fouten maken mag en we zijn trots op wie we zijn. Een informele leerschool waar passie en wilskracht voorop gaat.”
Recruitment en personeel aannemen is voor elk bedrijf belangrijk. Je personeel is je belangrijkste bezit als bedrijf. VANAD Engage is een broedplaats voor talent. Dit zijn namelijk de enige dingen die je niet aan de digitale revolutie kunt overlaten. Daarom geloven en investeren wij in ons belangrijkste kapitaal: Human Capital. Onze gelukkige mensen zijn de ambassadeurs van ons bedrijfsmotto: Keep Moving FORWARD!
De klantcontacten gaan omhoog en zorgt bij veel van onze partners voor piekmomenten. Om deze customer contacts om te zetten naar successen en positief af te ronden zijn wij op dit moment op zoek naar collega’s om onze VANAD familie op te schalen. Wil jij jouw VANAD story starten? Bekijk dan snel onze vacatures.