Als je werkt in de wereld van de klantenservice, is het logisch dat je flexibel inzetbaar bent. Werken op vrijdagavond, elke week een net iets ander rooster, werken in het weekend of tot ’s avonds laat, het zijn geen uitzonderingen. Hoeveel klanten er precies gaan bellen, chatten of mailen, is nooit helemaal te voorspellen en als organisatie wil je zoveel mogelijk meebewegen.
Vanuit deze onvoorspelbaarheid kiezen veel bedrijven voor het aangaan van zogenaamde 0-uren of oproepcontracten. De medewerkers hebben dan geen garantie op het aantal uren dat ze kunnen werken, maar tegelijkertijd wordt wel van ze verwacht dat ze flexibel inzetbaar zijn. O ja, en dat ze ook nog eens heel loyaal zijn, steeds beter performen en het liefst heel lang in dienst blijven.
Bij VANAD doen wij dat net even anders. “VANAD staat voor persoonlijke relaties, voor samen groeien. Met opdrachtgevers, klanten en zeker ook met onze werknemers. Iedereen die bij ons werkt, krijgt direct een onbepaalde tijd contract met een vaste urenomvang. Wij geloven in het talent van al onze mensen en lopen graag voorop in loyaliteit en betrokkenheid. Als wij flexibiliteit, inzet en ontwikkeling van onze medewerkers verwachten, willen wij daar graag zekerheid en vertrouwen voor de toekomst voor teruggeven.” aldus Sharon Braam, head of People, Culture & Development bij VANAD Engage.
Medewerkers van VANAD krijgen de zekerheid van een vast contract en de zekerheid van persoonlijke ontwikkeling. Iedereen maakt een eigen Personal Moving Forward plan, waarin zowel op werkgebied als op persoonlijk gebied alle ambities een plek krijgen. Samen met het team, leidinggevende en de trainers/adviseurs van de VANAD Academy worden er stappen gemaakt om deze ambities (klein en groot) waar te maken.
Sharon: “De WAB (Wet Arbeidsmarkt in Balans), die begin dit jaar inging, heeft onze filosofie alleen maar versterkt. De overheid stuurt met de WAB actiever op vaste contracten en zekerheid, een commitment dat wij graag aangaan met al onze medewerkers. En Corona? Opnieuw een bevestiging van de weg die wij al ingeslagen zijn. Veel van onze projecten werkten al geheel of gedeeltelijk vanuit huis. Het was even hard werken om dat voor alle projecten versneld mogelijk te maken en wij zijn supertrots op het resultaat. Iedereen werkt vanuit huis, met verbluffend goede resultaten!”
Thuiswerken is normaal bij VANAD. Op basis van vertrouwen en met de juiste tools van QuandaGo hebben wij alles in huis om goed met elkaar in contact te komen en te blijven. En als het nodig is om op kantoor te werken dan kan dat op de Corona-proof VANAD campus.
“Het maakt mij ongelofelijk trots om te zien hoe we met z’n allen blijven gaan voor elkaar, samen met onze klanten. Medewerkers geven in Nederland gemiddeld een 8 voor het werken bij VANAD en in Duitsland zelfs een 8,8 en ja, dat zegt genoeg!”
Verwacht je meer flexibiliteit nodig te hebben in jouw klantenservice-organisatie door de WAB? Neem dan contact met ons op via: inspiratie@vanadgroup.com