Corona heeft de manier waarop we werken en daarmee ook de manier waarop we communiceren veranderd. Tools zijn er in overvloed, maar met zoveel keuze is het ongelooflijk uitdagend om gesprekken op verschillende platformen bij te houden. Zelfs de kleinste communicatiestoring zal de efficiëntie van uw contactcenter belemmeren en de klantervaring nadelig beïnvloeden. Met deze kennis vragen wij ons af hoe bedrijven ervoor kunnen zorgen dat alle niveaus van het contactcenter vanaf elke locatie en op elk apparaat effectief blijven samenwerken?
Uw organisatie heeft een alles-in-één oplossing voor Unified Communications (UC) en contactcenter vanuit de cloud nodig, die kanalen en applicaties volledig integreert in een enkele, gemakkelijk toegankelijke gebruikersinterface. Een UC-oplossing die wordt ondersteund door de nieuwste cloudtechnologie is essentieel voor bedrijven en biedt werknemers de flexibiliteit om effectief te werken met wie en waar dan ook, ongeacht het apparaat.
Een echt effectieve UC-oplossing maakt gebruik van diensten zoals instant messaging (IM), spraakoproepen (vaste, mobiele en softphone-ondersteuning), videoconferenties, voicemail, schermdeling, bestandsdeling en meer.
1. UC is efficiënt
Om een goede ervaring te bieden die voldoet aan de verwachtingen van uw klanten, moet uw contactcenter efficiënt ingericht zijn. Alleen door de informatiestroom tussen front- en backoffice-operaties te verbeteren, kunt u een snelle service bieden aan klanten.
Door uw personeel één enkele, uniforme interface te bieden, heeft u moeiteloos toegang tot kanalen en tools. Medewerkers zijn in staat om de benodigde informatie te verzamelen om klantproblemen sneller op te lossen, waardoor ze de beste customer experience kunnen bieden.
2. UC is schaalbaar
Tijdens een crisis hebben uw klanten direct een reactie nodig over verschillende onderwerpen. Maar als alle agenten bezet zijn kan het een uitdaging zijn om pieken in het contactvolume bij te houden.
Een cloudgebaseerde UC-oplossing geeft uw contactcenter de veerkracht en schaalbaarheid om door te gaan met uw werkzaamheden in het geval van een een piek in vragen. Medewerkers van het contactcenter kunnen ook overal waar een internetverbinding is efficiënt blijven werken.
Met het delen van aanwezigheid en het doorschakelen van oproepen kunnen backofficemedewerkers optreden als frontofficemedewerkers, om de druk te verlichten en extra expertise te bieden. Dit zorgt ervoor dat hoge klantenserviceniveaus worden gehandhaafd ondanks onderbrekingen.
3. UC verlaagt de kosten
Een cloud-UC-oplossing elimineert de noodzaak om apparatuur of hardware te installeren, waardoor uw bedrijf aanzienlijk kosten bespaart. Het onderhouden en upgraden van cloudoplossingen is ook sneller en goedkoper dan on-premise contactcenterinfrastructuur.
De ideale oplossing kan worden geïntegreerd met uw bestaande systemen en applicaties. Dus u hoeft niet te vervangen, alleen toe te voegen wat u nodig heeft. Met alle klant- en bedrijfsinformatie geïntegreerd in één beheersbare UC- en CC-oplossing, is het veel gemakkelijker om voor minder geld een uniforme klantervaring te bieden.
De alles-in-één oplossing
Content Guru’s storm biedt organisaties de mogelijkheid om vanaf elke locatie en elk apparaat veilig samen te werken en te communiceren vanuit de cloud.
Het werkt moeiteloos aangezien alle kanalen en applicaties zijn geïntegreerd in één intuïtief dashboard. Functies zoals realtime delen van aanwezigheid en instant messaging maken onmiddellijke communicatie mogelijk tussen beschikbare collega’s in de front- en backoffice. Hierdoor kunnen uw agenten snelle oplossingen bieden.
storm is zeer betrouwbaar met een uptime van 99,999%, waardoor klanten vertrouwen hebben in hun communicatie als zich een incident plaatsvindt, zowel intern als extern. storm ondersteunt het twinnen van mobiele telefoons naar softphones en handsets, zodat gebruikers oproepen vanaf elke locatie en op elk apparaat kunnen beantwoorden.
storm kan worden aangepast aan uw behoeften en kan worden geïntegreerd met uw bestaande bedrijfsinfrastructuur en -systemen. Dit geeft u de flexibiliteit om de functies te kiezen die aan uw zakelijke behoeften voldoen en die het beste bij uw systemen passen.