Je herkent het wel: iemand zit je aan te kijken en zegt: volgens mij denk jij XX, waarna er een betoog komt waarin wordt verteld waar jij net aan zat te denken. Soms klopt dat, maar vaak ook niet en zat je met je gedachten heel ergens anders. Maar … Lees verder
Hoe maakt de spraakherkenner het Groot Dictee der Nederlandse Taal?
Heb jij het je wel eens afgevraagt? Hoe maakt de spraakherkenner het Groot Diktee der nederlandse Taal? Wij waren bij Telecats in ieder geval heel erg nieuwschierig en hebben het dus gewoon maar even getesd met Arjan van Hessen. Één ding is zeker. … Lees verder
Vertaaltool die de toekomst voorspelt
Niets is zo lastig als het voorspellen van de toekomst. Toch is het iets dat wij mensen continue doen als we met elkaar praten. Een blog van Arjan Van Hessen over real- time spraakherkenning en vertalen. Luisteren Wanneer iemand tot ons spreekt en … Lees verder
Veronderstellingen en verwarringen bij gebruik van AI. Kunstmatige intelligentie in klantcontact. Wat is waar en hoe werkt het echt?
Er wordt de afgelopen tijd veel geschreven en gesproken over kunstmatige intelligentie in klantcontact en maar al te vaak worden begrippen door elkaar gehaald of net iets verkeerd uitgelegd. Arjan van Hessen geeft duiding: Wat is waar en hoe werkt … Lees verder
AI toegepast: Hoe de verzekeraar straks ons gedrag gaat ‘voorspellen’? Met kunstmatige intelligentie.
Hoe de verzekeraar straks ons gedrag gaat ‘voorspellen’ De AI ontwikkeling op met name het talige gebied vormt een serieuze bedreiging. Want AI gaat ver. Het is een onvermijdelijk gevolg en voor veel professionals geldt dat ze op zoek moeten gaan … Lees verder
Sanoma optimaliseert match medewerker en klant door intelligente routering op basis van data intelligence en machine learning
Sanoma heeft als ambitie de grootste uitgever van Nederland te blijven. Bij Sanoma is de afdeling Customer & Campaign Cervices (CCS) verantwoordelijk voor serviceverlening en verkoop. Het CCS bedient de abonnees, maar verricht ook werk voor ook … Lees verder
Volledig spraakgestuurde chatbots, klantvriendelijk of toekomstpraat?
Een blog van dr. Arjan van Hessen over gesproken en geschreven chatbots. Als je spraakherkenning bij klantcontact inzet voor het identificeren van de klant en classificeren van de vraag dan kun je een chatbot met spraakherkenning toch ook inzetten … Lees verder
Samen GOUD voor de klant! KPN en TELECATS winnen Customerfirst Partnership AWARD 2018
Eind april zijn in het Beatrix Theater in Utrecht de CustomerFirst Awards uitgereikt, de Oscars voor klantcontact bedrijven. Telecats heeft samen met KPN de Partnership Award gewonnen. De customer service afdeling van KPN is het aanspreekpunt voor … Lees verder
Gemeente Ede staat bekend als innovatief dienstverlener aan de burger – in gesprek met Harry Jacobs
Gemeente Ede innovatief dienstverlener Het klantcontactcentrum van de gemeente gaat verder dan sec beantwoording van vragen, wil vooral waarde toevoegen aan elk contact. Volgens Harry Jacobs, ruim zes jaar verantwoordelijk voor het KCC, zijn de … Lees verder
Chatbots en AI in klantcontact
Chatbots worden in klantcontact al veelvuldig ingezet, waarbij de robot probeert je vragen zo goed mogelijk te beantwoorden. Toch leidt dit nog wel eens tot frustraties omdat de chatbot je toch niet helemaal begrijpt. De meeste chatbots van nu … Lees verder